Statystyka w badaniach biznesowych 2600-dz/w3SBBf
Wykład ma za zadanie nauczyć myślenia statystycznego, rozumienia jakie są podstawy takiego myślenia oraz przedstawić najważniejsze metody statystyczne wykorzystywane w analizach wyników badań biznesowych. Omówione będą testy parametryczne wykorzystywane przy porównywaniu istotności średnich arytmetycznych oraz podczas analiz korelacyjnych i regresyjnych. Przedstawione będą również testy nieparametryczne wykorzystywane podczas analiz rozkładów, np. odpowiedzi na pytania w ankiecie.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
K_W01- Student rozumie jaki jest cel stosowania metod statystycznych.
K_U02 - Student potrafi dokonać doboru metody statystycznej do celów analizy wyników zebranych w badaniu biznesowym i zinterpretować wyniki analiz statystycznych.
K_U06 - Student posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji.
Kryteria oceniania
Obecność i aktywny udział na zajęciach.
Aby zaliczyć przedmiot należy uzyskać z kolokwium co najmniej 50 punktów.
Końcowy wynik punktowy/skala ocen:
0 – 49 ocena 2
50 – 67 ocena 3
68 – 75 ocena 3,5
76 – 83 ocena 4
84 – 90 ocena 4,5
91 – 99 ocena 5
100 ocena 5!
Literatura
A. Aczel; Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: