Koncepcje odpowiedzialnego zarządzania 2600-dz/w3KOZf
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z procesem odpowiedzialnego zarządzania. Do zasadnicznych zagadnień analizowanych w trakcie konwersatorium należą
1. Kluczowe wyzwania w otoczeniu organizacji determinujące odpowiedzialne zarządzanie; czym odpowiedzialne zarządzanie różni się od CSR?
2. Filary odpowiedzialnego zarządzania
a. Odpowiedzialność – analiza interesariuszy i otoczenia
b. Zrównoważoność: zrównoważony rozwój, potrójny wynik firmy, cele zrównoważonego rozwoju
c. Etyka – jak rozwijać etyczne zachowania i praktyki w organizacji?
3. Edukacja odpowiedzialnego zarządzania, kompetencje odpowiedzialnego menedżera
4. Proces odpowiedzialnego zarządzania: od planowania do kontroli
5. Odpowiedzialna organizacja
6. Uwarunkowania odpowiedzialnego zarządzania – nowe trendy w otoczeniu
7. Odpowiedzialna przedsiębiorczość – studia przypadku
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01 Student zna podstawowe pojęcia z zakresu odpowiedzialnego zarządzania
K_W02 Student zna uwarunkowania odpowiedzialnego zarządzania
K_W03 Student identyfikuje filary rozwoju zachowań i praktyk odpowiedzialnych w organizacji
K_U01 Student rozpoznaje jak można wdrażać praktyki odpowiedzialnych zachowań w organizacji
K_U02 Student potrafi przeanalizować organizację w jej otoczeniu i rozpoznać niedociągnięcia w zakresie nieodpowiedzialnych zachowań i praktyk
K_U03 Student analizuje dostępne źródła informacji dotyczące inicjowania odpowiedzialnych zachowań i praktyk w organizacji
K_K01 Student potrafi w świadomy sposób budować społeczne relacje z różnymi aktorami z otoczenia społeczno-gospodarczego
K_K02 Student Doskonali swoje umiejętności pracy w zespole
K_K03 Student wyjaśnia jaka jest rola autorefleksji i krytycznego myślenia w rozwijaniu odpowiedzialnych zachowań i praktyk w organizacji
Kryteria oceniania
Praca kursowa zespołowa (80%), class activity (20%)
Literatura
Laasch O., Conaway R.N. (2015) Principles of Responsible Management: Global Sustainability, Responsibility, and Ethics, CENGAGE
Uzupełniające pozycje:
Żemigała M. (2007) Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Oficyna Wolters Kluwer
Rok B. (2013) Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, POLTEXT
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: