- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Zarządzanie sobą 2600-ZS-OG
Rozwój osobowy – znaczenie, możliwości, cele, procesy
Samopoznanie: atuty, słabości, możliwości, ograniczenia fizyczne i psychiczne
Zarządzanie – znaczenie podstawowych pojęć: planowanie, kontrolowanie, motywowanie, organizowanie, decydowanie
Zarządzanie sobą a samokontrola – kształtowanie siły woli i samodyscypliny
Zarządzanie czasem – planowanie: czas biologiczny a czas fizyczny, perspektywy czasowe, asertywność w obronie swojego czasu
Kontrolowanie siebie – samoskuteczność, poczucie kontroli, poczucie sprawstwa
Motywowanie siebie: motywacja wewnętrzna i zewnętrzna, potrzeby i ich realizowanie, osiąganie dobrostanu
Kształtowanie nawyków efektywnej pracy własnej, satysfakcja z pracy
Pokonywanie własnych ograniczeń – wyuczona bezradność i wyuczony optymizm, reagowanie na stres i działanie w sytuacjach stresujących
Szacowany nakład czasu pracy studenta służący do zaliczenia przedmiotu to obok 30 godzin wykładu ok. 10 godzin lektury i 5 godziny na napisanie eseju zaliczeniowego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykład ma za zadanie uzbroić studentów w narzędzia pozwalające skutecznie pracować nad swoim rozwojem osobowym i zawodowym.
Uczestniczenie w zajęciach pozwoli rozwinąć rozumienie mechanizmów i czynników, które wpływają na skuteczne działanie.
Zajęcia skoncentrowane będą na kompetencjach osobistych, np. umiejętność motywowania siebie, kontrolowania własnej skuteczności, kształtowanie własnych nawyków, asertywność i in.
Atutem zajęć będzie sięganie do badań podejmujących próbę zidentyfikowania czynników, które wpływają na skuteczne zarządzanie swoim czasem.
Kryteria oceniania
Ocena z przedmiotu będzie wystawiona na podstawie samodzielnie przygotowanego eseju. Treścią pracy będzie przedstawienie przez studenta planu własnego rozwoju osobistego, stawianych sobie celów życiowych i zawodowych, opisanie wybranych przez siebie sposobów i technik psychologicznych pozwalających spełnić swoje zamierzenia.
Oceniana będzie umiejętność formułowania planów i adekwatność wybranych technik.
Literatura
Literatura zalecana:
Boyd J. i Zimbardo Ph. (2011) Paradoks czasu, Warszawa: PWN
Duhigg C. (2013) Siła nawyku, Warszawa: PWN
Baumeister R. i Tierney J. (2013) Siła woli. Odkryjmy na nowo to, co w człowieku najpotężniejsze, Warszawa PWN
Adamiec M. i Kożusznik B. (2001) Sztuka zarządzania sobą. Kariera menedżera, Warszawa: PWE
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Wykład zostanie uruchomiony gdy zapisze się minimum 25 osób. |
W cyklu 2023L:
Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Wykład zostanie uruchomiony gdy zapisze się minimum 25 osób. |
W cyklu 2024Z:
Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Wykład zostanie uruchomiony gdy zapisze się minimum 25 osób. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: