- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Wielobarwne wczoraj- wielobarwne dzisiaj. Czego możemy się nauczyć z tradycji wielokulturowości ziem polskich? 2600-WWWD-OG
Przedmiot stanowi wynik współpracy Centrum Historii Organizacyjnej z różnymi osobami i organizacjami zajmującymi się pielęgnowaniem tradycji międzykulturowych ziem polskich (takich jak Muzeum Historii Polski, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Wydawnictwo Veda). Przedmiot będzie stanowił forum wymiany doświadczeń dotyczących pielęgnowania tych tradycji w formie uniwersyteckiej, tak by studenci doświadczyli wielorakiego znaczenia dziedzictwa wielokulturowości oraz mogli przedyskutować przydatność tego dziedzictwa do zarządzania własnym (a także nie tylko własnym) rozwojem osobistym i zawodowym. Przedmiot łączy perspektywę historyczną (w znaczeniu historii organizacyjnej), socjologiczną (działania organizacji na rzecz ich otoczenia społecznego), psychologiczną, zarządczą i etyczną.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi krytycznie wykorzystać studia przypadków z zakresu biografii postaci i małych monografii organizacji historycznych, umie rekonstruować te biografie oraz doświadczenia organizacyjne i ich konteksty, wydobywać z nich dobre praktyki rozwoju osobistego i zawodowego, unikać złych praktyk oraz wykorzystywać te umiejętności do własnego rozwoju i pomocy w tym zakresie innym.
Student wykazuje wrażliwość na problem równego traktowania i wpływu dyskryminacji mniejszości na rozwój osobisty in społeczny.
Student jest świadom, że szacunek dla różnorodności kulturowej pozytywnie wpływa na funkcjonowanie jednostek, organizacji i społeczeństw.
Student potrafi diagnozować sytuację różnorodności społecznej jako kontekstu rozwoju jednostki, organizacji i społeczności oraz przewidywać, jak mogą rozwijać się stosunki mniejszość – większość w okresach kryzysów i napięć społecznych.
Kryteria oceniania
Raport z warsztatów zewnętrznych i wycieczek realizowanych w ramach wykładu lub przygotowanie studium przypadku na temat będący „spotkaniem” potrzeb danej studentki/ studenta z wybranym doświadczeniem wielokulturowości ziem polskich.
Literatura
Podstawowa:
1. Ochinowski, T. (2013). Tradycje przedsiębiorczości w Polsce jako źródło kapitału kulturowego organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe WZ UW
Uzupełniająca
2. Krzemiński, I. (2016), Żydzi – problem prawdziwego Polaka, Warszawa: Instytut Socjologii UW.
3. Bińczyk, A., Krajewski, A. i in. (2019). Poczet przedsiębiorców polskich. Warszawa: WEI oraz 10 filmów dokumentalnych (2020- 23) powstałych na podstawie tej publikacji, dostępnych w: https://wei.org.pl/projekty/poczet-przedsiebiorcow-polskich/.
4. Maclean, M., Clegg, S. R. and Harvey, V. Ch. (ed.). (2020). Historical Organization Studies. Theory and Applications. Routledge
Uwagi
W cyklu 2023L:
dr hab., prof. ucz. Tomasz Ochinowski (WZ UW) Przewidziani są także goście z różnych ośrodków krajowych i zagranicznych zajmujący się problematyką międzykulturowości w perspektywie organizacyjnej i historycznej |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: