Badanie rynku i promocja projektów 2600-PSMzpBRPP1
1. Komunikacja marketingowa
2. Rola badań marketingowych w procesie podejmo-wania decyzji
1. istota badań marketingowych
2. relacja badania rynkowe, badania marketingowe i analizy rynkowe
3. podstawowe funkcje badań marketingowych
4. wybór i współpraca z agencją badań rynkowych
5. struktura procesu badań marketingowych
3. Zdefiniowanie problemu i celów badań marketingowych
6. sformułowanie problemu badawczego
7. powiązanie problemu badawczego z decyzjami mar-ketingowymi
8. określenie celów badawczych
9. rodzaje badań (wyjaśniające, opisowe i przyczyno-we)
4. Pozyskiwanie danych wtórnych
10. rola danych wtórnych
11. dane wtórne wewnętrzne
12. dane wtórne zewnętrzne
13. procedura zbierania danych wtórnych
14. podstawowe problemy badawcze rozwiązywane przy pomocy danych wtórnych
5. Pozyskiwanie danych syndykatowych
15. znaczenie danych syndykatowych
16. badania ogólnogospodarcze (np. badania postaw nabywców)
17. badania związane z reklamą (np. telemetria)
18. badania związane ze sprzedażą (np. panel punktów sprzedaży detalicznej i gospodarstw domowych)
6. Badania jakościowe
19. dane pierwotne (zalety i wady)
20. rodzaje badań związanych z pozyskiwaniem danych pierwotnych
21. badania jakościowe (wywiady z ekspertami, wywia-dy głębinowe, zogniskowane wywiady zbiorowe, techniki projekcyjne)
7. Badania ilościowe
22. zalety i wady obserwacji
23. techniki obserwacji
24. zalety i techniki badań wywiadowo-ankietowe
25. techniki badań wywiadowo-ankietowych
8. Badania eksperymentalne
26. rodzaje zmiennych w badaniach eksperymen-talnych
27. błędy w badaniach eksperymentalnych
28. rodzaje badań eksperymentalnych
29. schematy badań eksperymentalnych
9. Projektowanie instrumentów badawczych
30. kwestionariusz (rodzaje pytań, zasady dotyczące budowania indywidualnych pytań, zasady dotyczące struktury kwestionariusza, badania pilo-tażowe)
31. inne instrumenty badawcze
10. Próba badawcza
32. wyznaczenie populacji badanej
33. określenie wykazu populacji badanej
34. wybór metody doboru elementów do próby
35. określenie liczebności próby badawczej
11. Zbieranie i analiza danych
36. redagowanie danych
37. kodowanie danych
38. tabelaryzacja danych
39. analiza statystyczna danych
12. Prezentacja wyników badań marketingowych
40. zasady dotyczące pisania raportu
41. struktura raportu z badań marketingowych
42. zasady prezentacji ustnej
13. Istota promocji
14. Funkcje promocji
15. Fazy programowania działań promocyjnych w kontek-ście Projektów
16. Opracowanie konceptu strategicznego
17. Narzędzia Reklamy wykorzystywane w promowaniu Projektów
18. Narzędzia PR wykorzystywane w promowaniu Projektów
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Benedikt A. „Reklama jako proces komunikacji”, Wyd. Astrum, Wrocław 2004
Blythe J. „Komunikacja marketingowa”, Polskie Wy-dawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
„Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody”, praca zbiorowa pod red. B. Szymoniuk, PWE, Warszawa 2006
Wiktor J. W. „Promocja. System komunikacji przed-siębiorstwa z rynkiem”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
S. Kaczmarczyk: Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2003 wyd. II
K. Mazurek-Łopacińska, Badania marketingowe – teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2011
Churchill G., Badania marketingowe. Podstawy me-todologiczne, PWN, Warszawa 2002
M. Szreder, Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE 2004
U. Flick, "Projektowanie badania jakościowego", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
D. Maison, "Jakościowe metody badań marketingo-wych - Jak zrozumieć konsumenta”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
A. M. Nikodemska-Wołowik, "Klucz do zrozumienia nabywcy - jakościowe badania marketingowe”, Wy-dawnictwo Grupa Verde, Warszawa 2008
D. Silverman, "Prowadzenie badań jakościowych”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
D. Maison, „Zogniskowane wywiady grupowe”, PWN, Warszawa 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: