Rynek antykwaryczny w Polsce 2600-PSMrdsRAP
Przedmiot będzie dotyczył rynku antykwarycznego, jako rynku sztuki i antyków, jak również jego strukturyzacji.
Zajęcia będą dotyczyć również modelu komunikacji na rynku antykwarycznym, nazewnictwa na rynku antykwarycznym (obiekty, transakcje, towar na rynku sztuki). W dalszej kolejności zajmiemy się obiegiem informacji i najważniejszymi jej źródłami na rynku. Jednocześnie podejmiemy też tematykę roli internetu na polskim rynku antykwarycznym.
Efekty kształcenia
WIEDZA
Po zakończeniu wykładów z przedmiotu student będzie znał i potrafił opisać rynek antykwaryczny, wskazać jego strukturyzację oraz model komunikacji na rynku antykwarycznym, nazewnictwo na rynku antykwarycznym (obiekty, transakcje, towar na rynku sztuki).
KOMPETENCJE
Po zakończeniu wykładów z przedmiotu student będzie analizował rynek antykwaryczny, będzie potrafił wskazać jego strukturyzację oraz model komunikacji na rynku antykwarycznym, nazewnictwo na rynku antykwarycznym (obiekty, transakcje, towar na rynku sztuki).
UMIEJĘTNOŚCI
Ponadto po zakończeniu toku dydaktycznego student będzie potrafił wskazać model obiegu informacji
i najważniejsze jej źródła na rynku i opisać rolę internetu na polskim rynku antykwarycznym.
Literatura
LITERATURA PRZEDMIOTU
1. Adam G., W jakim stopniu sztuka jest zależna od mechanizmów rynkowych? [w:] Ekonomia
w sztuce. Kraków 2013
2. Bołdok S. Antykwariat artystyczne, salony i domy aukcyjne. Historia warszawskiego rynku sztuki
w latach 1800-1950, Warszawa 2004
3. Golka M., Rynek sztuki, Poznań 1991.
4. Golka M., Socjologia artysty, Poznań 1995.
5. Golka M., Socjologia sztuki, Warszawa 2008.
6. Fyderek N., Eksperci rynku sztuki w Polsce – sytuacja prawna i praktyka, [w:] Rynek sztuki. Aspekty prawne, pod red. W. Kowalskiego i K. Zalasińskiej, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: