Muzea uniwersyteckie – hybryda na rynku sztuki 2600-PSMrdsMU
W Polsce istnieje ponad 70 Muzeów Uczelnianych. Jednostki te gromadzące setki tysięcy obiektów stanowią niemalże kompletnie nieznany obszar dla osób zarządzających rynkiem sztuki. Muzea uniwersyteckie poprzez swoją politykę zakupów stanowią niezwykle interesującą przestrzeń/niszę dla prowadzania działań nowych kadr w sferze zarządzania. Niezwykle cennym elementem jest również możliwość konsultacji z kadrą profesjonalistów, niekiedy o bardzo wąskich specjalizacjach. Działanie w ramach partnerstwa z Muzeami Uczelnianymi może przynieść niezwykle cenne doświadczenia dla osób zajmujących się kolekcjonerstwem/muzealnictwem na styku z rynkiem sztuki.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu wykładów z przedmiotu student będzie potrafił wskazać regulacje prawne dotyczące działalności muzeów. Student będzie potrafił również opisać rolę jaką pełnią muzea uniwersyteckie.
Ponadto student po zakończeniu wykładu będzie w stanie scharakteryzować politykę zakupów prowadzoną przez muzea uniwersyteckie i ich rolę w kształtowaniu nowych kadr w sferze zarządzania.
Literatura
LITERATURA PRZEDMIOTU
1. T.W. Luke, Museum Politics: Power Plays at the Exhibition, University of Minnesota Press, Minneapolis 2002.
2. S. Magelssen, Living History Museums: Undoing History through Performance, Scarecrow Press, Lanham 2007.
3. Museum Frictions: Public Cultures/Global Transformations, ed. I. Karp,C.A. Kratz, L. Szwaja, Duke University Press, North Carolina 2007.
4. Museum Philosophy for the Twenty-first Century, ed. H.H. Genoways, AltaMira Press, Lanham 2006.
5. Museums and Their Communities, ed. S. Watson, Routledge, London 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: