Galerie prywatne na polskim rynku sztuki 2600-PSMrdsGP
Zajęcia będą dotyczyły zagadnień:
a. organizacyjnych,
b. etycznych,
c. strategii budowy kolekcji,
d. roli marszanda, kuratora, kolekcjonera.
Jednocześnie w toku dydaktycznym przewidziana jest wizyta w prywatnej galerii.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu wykładów z przedmiotu student będzie znał zagadnienia organizacyjne, etyczne, strategiczne w zakresie budowy kolekcji prywatnej.
Student w toku dydaktycznym zapozna się również z rolą marszanda, kuratora, kolekcjonera.
Literatura
LITERATURA PRZEDMIOTU
1. Zenon Przesmycki – Pro Arte. Uwagi o sztuce i kulturze. Lwów 1914.
2. B. Frydryczak – Świat jako kolekcja. Poznań 2002.
3. P. Cabanne – Wielcy kolekcjonerzy. Kraków 1978 Wydawnictwo Literackie.
4. A. Ryszkiewicz – Kolekcjonerzy i miłośnicy. Warszawa 1981 PWN.
5. Frydryczak Beata – Świat jako kolekcja. Poznań 2002 Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
6. Poradnik polskiego kolekcjonera. Kraków 2003 Wydawnictwo Kluszczyński.
7. Sommer Manfred – Zbieranie. Próba filozoficznego ujęcia. Warszawa 2003 Oficyna Naukowa.
8. Subiektywny przewodnik po kolekcjach pod redakcją Joanny Zielińskiej. Toruń 2008 Znaki Czasu.
9. Wilewska Renata – Kolekcja Heleny i Tadeusza Kwiatkowskich w Stanach Zjednoczonych. Łódź 2006 Wydawnictwo Wojciech Grochowalski.
10. K. Badecki, Zbiory Bolesława Orzechowicza, Lwów 1922.
11. E. Chwalewik, Zbiory polskie. Archiwa, biblioteki, gale- rie, muzea i inne zbiory pamiątek przeszłości w ojczyźnie i na obczyźnie, t. 1-2, Warszawa-Kraków 1927.
12. T. Mańkowski, Galeria Stanisława Augusta, Lwów 1932.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: