Marketing 2600-PSMogM
1. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa
• istota i instrumenty marketingu
• zasady koncepcji (orientacji) marketingowej
• inne koncepcje prowadzenia działalności na rynku
2. Kształtowanie strategii obsługi rynku produktowego
• istota segmentacji rynku
• wybór dobrych kryteriów segmentacji
• wyłonienie segmentów rynku
• ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku i wybór segmentów docelowych
• pozycjonowanie mieszanki marketingowej na rynku docelowym
3. Główne decyzje produktowe i cenowe
• pojęcie produktu
• kształtowanie asortymentu rynkowego
• projektowanie atrybutów pojedynczego produktu
• fazy i prawidłowości cyklu życia produktu
• elementy systemu cenowego przedsiębiorstwa
• metody stanowienia cen podstawowych
• rodzaje odchyleń cen podstawowych
4. Planowanie systemu dystrybucji
• założenia systemu dystrybucji firmy: ilość i charakter kanałów dystrybucji
• główne decyzje kształtujące dystrybucję i sprzedaż bezpośrednią
• kształtowanie kanałów dystrybucji pośredniej: określenie długości i szerokości kanałów, rozłożenie funkcji między uczestników, formy trwałej integracji kanałów
5. Zastosowania różnych form i instrumentów promocji: reklama (w tym: internetowa) i PR
• reklama: filmy reklamowe i reklama radiowa, reklama internetowa, odmiany i techniki reklamy prasowej, reklama pocztowa i ofertowa, reklama w punktach sprzedaży („POS-y”) i reklama zewnętrzna („outdoor”)
• sfery public relations: publicity, komunikacja wewnętrzna, sponsoring, lobbing, tożsamość firmy, komunikacja kryzysowa
6. Promocja sprzedaży i osobista, marketing bezpośredni
• techniki promocji sprzedaży
• promocja osobista - odmiany i techniki,
• marketing bezpośredni - organizacja bazy danych i główne instrumenty,
7. Promocja wystawiennicza i spektakularna oraz programowanie kampanii promocyjnych
• główne decyzje promocji wystawienniczo – targowej,
• promocja spektakularna
• proces programowania wielo-instrumentalnych kampanii promocyjnych
8. Zaliczenie przedmiotu
• test zaliczeniowy
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
wynik testu zaliczeniowego z ewentualnym uwzględnieniem szczególnych przypadków pozytywnej aktywności na zajęciach
Literatura
K. Podstawka: Marketing Menedżerski, Warszawa 2008; K. Podstawka: Praktyczny Marketing, Rzeszów 1997
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: