Projektowanie i zarządzanie dystrubucją 2600-PSMmpfPIZD
Przedstawienie kluczowych decyzji związanych z projektowaniem i zarządzaniem system dystrybucji na rynku produktów farmaceutycznych w Polsce.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
• Umie określić przyczyny funkcjonowania pośredników handlowych w systemie rynkowym
• Zna podstawowe decyzji związane z projektowaniem systemu dystrybucji: określenie liczy kanałów dystrybucji, ustalenie długości kanału dystrybucji, wyznaczenie szerokości kanału dystrybucji, ustalenie stopnia powiązań integracyjnych w kanale dystrybucji
• Analizuje wpływ determinant na kształtowanie się kanałów dystrybucji
• Zna podstawowe charakterystyki kanałów dystrybucji na rynku produktów farmaceutycznych w Polsce
• Identyfikuje podstawowe tendencje w systemie dystrybucji na rynku produktów farmaceutycznych w Polsce
• Projektuje kanał dystrybucji internetowy (e-commerce) na rynku produktów farmaceutycznych w Polsce z uwzględnieniem uwarunkowań rynkowych, organizacyjnych, finansowych i prawnych
Literatura
Michalik, M., Mruk, H., Pilarczyk, B. (2011). Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym. Kraków: Wolters Kluwer.
Karasiewicz, G., Nowak, J. (2010). Looking back at the 20 years of retailing change in Poland. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Vol. 20, Issue 1, s. 103-117
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: