Social and sustainable entrepreneurship 2600-MSz2SSEen
Celem zajęć jest zapoznanie studentów Wydziału Zarządzania z bieżącą tematyką zjawiska przedsiębiorczości społecznej i przedsiębiorczości zrównoważonej.
Do głównych zagadnień uwzględnionych w przedmiocie należą
• Warunki poprzedzające przedsiębiorczość społeczną i przedsiębiorczość zrównoważoną
• Różnice między przedsiębiorczością komercyjną a społeczną i zrównoważoną
• Nowe przedsięwzięcia i w obszarze problemów/potrzeb społecznych i środowiskowych
• Czynniki sukcesu dla przedsiębiorczości społecznej i przedsiębiorczości zrównoważonej
• Modele przedsiębiorczości społecznej i przedsiębiorczości zrównoważonej.
• Wpływ przedsiębiorczości społecznej i zrównoważonej na otoczenie
Wszystkie zagadnienia będą analizowane, ilustrowane w odniesieniu do aktualnych praktycznych przykładów z otoczenia społeczno-gospodarczego a także przy wykorzystaniu aktualnych wyników badań naukowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu, student:
Posiada wiedzę na temat podstawowych terminów związanych z przedsiębiorczością społeczną i środowiskową
Potrafi rozpoznać uwarunkowania przedsiębiorczości społecznej I środowiskowej
Potrafi rozpoznać różne modele przedsiębiorczości społecznej I środowiskowej w swoim kraju pochodzenia
Posiada wiedzę na temat innowacji społecznych
Potrafi rozpoznać co sprzyja innowacjom społecznym
Potrafi rozpoznać w jaki sposób problemy społeczne i środowiskowe są przekształcane w przedsiębiorcze szanse
Potrafi przeanalizować dostępne źródła wiedzy na temat przedsięwzięć społecznych lub zrównoważonych
Myśli krytycznie o aktualnych problemach społecznych i środowiskowych
(do 4.000 znaków)
Kryteria oceniania
Praca kursowa zespołowa (80%), AKTYWNOŚĆ (20%)
Literatura
• selected chapters recommended by the lecturer
• Making Ecopreneurs, (2010), M. Schaper (ed.), GOWER, selected chapters recommended by the lecturer
• Osterwalder, A.; Pigneur, Y.; Clark, Tim (2010) Business Model Generation: A Handbook For Visionaries, Game Changers, and Challengers. NJ: John Wiley & Sons
Dodatkowa lektura polecona przez prowadzącego zajęcia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: