Marketing Technology - New Tools and Technology in Marketing 2600-MSz2MTen
1. Wprowadzenie
- Podstawy holistycznego marketingu
- Transformacja marketingu od produktu do wirtualizacji
- Specyfika marketingu usług finansowych
- Główne koncepcje marketingowe
2. Marketing Next-Tech
- Model 5A w połączeniu z zaawansowanymi technologiami
- Marketing predykcyjny / Dane i ich zastosowanie
- Marketing kontekstowy / Personalizacja treści w czasie i miejscu
- Rozszerzony marketing / Wirtualizacja działań marketingowych
3. Wprowadzenie do technologii marketingowej
- Przegląd technologii marketingowej
- Kontekst historyczny i ewolucja
- Znaczenie technologii w marketingu
4. Platformy marketingu cyfrowego
- Narzędzia marketingu w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter)
- Marketing w wyszukiwarkach (Google Ads, Bing Ads)
- Platformy do marketingu e-mailowego (Mailchimp, Constant Contact)
5. Automatyzacja marketingu
- Przegląd automatyzacji marketingu
- Narzędzia i oprogramowanie (Zoho, HubSpot, Marketo, Pardot)
- Korzyści i wyzwania automatyzacji
6. Nowe technologie w marketingu
- Rozszerzona Rzeczywistość (AR) i Wirtualna Rzeczywistość (VR)
- Blockchain w marketingu
- Internet Rzeczy (IoT) i jego zastosowania w marketingu
7. Rozważania etyczne w technologii marketingowej
- Problemy związane z prywatnością i ochroną danych
- Etyczne implikacje AI w marketingu
- Ramy regulacyjne i zgodność z przepisami
8. Sztuczna Inteligencja i uczenie maszynowe w marketingu
- Wprowadzenie do AI i ML
- Zastosowania w marketingu (chatboty, analityka predykcyjna)
- Studia przypadków
9. Systemy zarządzania treścią i CRM
- Platformy CMS (WordPress, Drupal)
- Narzędzia do zarządzania relacjami z klientami (Salesforce, Zoho CRM)
- Integracja aplikacji i CRM dla lepszych wyników marketingowych
10. Przyszłe trendy w technologii marketingowej
- Przewidywanie przyszłych postępów technologicznych
- Przygotowanie na zmiany w krajobrazie marketingowym
- Prezentacje projektów końcowych
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie terminologię dotycząca technologii marketingowych i modele teoretyczne w zakresie zarządzania marketingowego (K_W01)
• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące marketingu w oparciu o technologię (K_W02).
• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne rozwijane w przedsiębiorstwie w obszarze marketingu oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do działalności marketingowej (K_W05)
• Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w oparciu o narzędzia marketingowe (MarTech) (K_W06)
W zakresie umiejętności:
• Potrafi wykorzystać technologie masrketingowe oraz teorię marketingu do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem kliento-centrycznej organizacji na rynku (K¬_U01)
• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące technologii dla marketingu i funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)
• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową (K_U05)
• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06)
W zakresie postaw:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem marketingu na rynku (K_K01)
• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy i kreatywny (K_K02)
• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (K_K03)
Kryteria oceniania
Kolokwium (teoria) na koniec zajęć stanowi 50% zaliczenia. W ramach rozwoju praktycznego/ biznesowego studenci otrzymują grupowe zadanie / projekt, który weryfikuje umiejętność interpretacji zjawisk rynkowych z zakresu marketingu.
Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas ćwiczeń i na koniec podczas zaliczenia konwersatorium (testu).
- 25% Cotygodniowy test
- 50% Test końcowy (pytania otwarte i zamknięte) (ocena indywidualna - online)
- 25% Rozwiązanie 1 Studium przypadku (ocena zespołowa - prezentacja)
- 10% Obecność i aktywność
W sumie będzie można zdobyć 100 punktów podczas zajęć, a ich liczba określi końcową ocenę:
- 0-50 punktów – ocena 2
- 51-60 punktów – ocena 3
- 61-70 punktów – ocena 3.5
- 71-80 punktów – ocena 4
- 81-90 punktów – ocena 4.5
- 91-100 punktów – ocena 5
Literatura
Podstawowa pozycja:
D. Chaffey F.Ellis -Chadwick Digital Marketing Strategy, implementation and Practice, Pearson
Ph.D. Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan (2021), Marketing 5.0. Technologies Next Tech, MT Biznes
V. Kumar , Philip Kotler, Transformative Marketing Combining New Age Technologies and Human Insights (2024), Palgrave Macmillan Cham
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: