Komunikacja interpersonalna i praca zespołowa 2600-MSz2KIPZf
• Specyfika i znaczenie kompetencji: komunikacja interpersonalna i praca zespołowa
• Funkcje komunikacji interpersonalnej i zdalnej
• Elementy procesu komunikowania się
• Rodzaje komunikacji interpersonalnej - werbalne i niewerbalne aspekty
• Bariery komunikowania się i sposoby ich pokonywania
• Zasady aktywnego słuchania
• Znaczenie i warunki skutecznego udzielania informacji zwrotnej
• Reguły komunikowania się według analizy transakcyjnej E. Bernego
• Cechy zespołu
• Rodzaje zespołów
• Reguły i zasady pracy zespołowej
• Fazy rozwoju zespołu
• Warunki skutecznej pracy zespołowej
• Cechy superzespołu
• Zachowania blokujące pracę zespołu
• Zachowania sprzyjające efektywnej pracy zespołu
• Zalety i wady pracy zespołowej
• Zasady prowadzenia spotkań zespołu
• Kierowanie zespołem – nowoczesne przywództwo
• Specyfika pracy i kierowania zespołem zdalnym.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W01)
• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W02).
• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady i procedury komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W02).
• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W05)
• Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości pod kątem komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W06)
W zakresie umiejętności:
• Potrafi wykorzystać teorię do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z komunikacją interpersonalną i pracą zespołową (K¬_U01)
• Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02)
• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)
• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową (K_U05)
• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06)
W zakresie postaw:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji na rynku, sektora i całej gospodarki (K_K01)
• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (K_K02)
• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z komunikacją interpersonalną i pracą zespołową (K_K03)
Kryteria oceniania
zaliczenie w oparciu o uczestnictwo w poszczególnych ćwiczeniach i wykonywanie zadań projektowych
Literatura
• Gellert M., Nowak K. (2008), Zespół, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk
• Katzenbach J.R., Smith D.K. (2001), Siła zespołów, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
• Stewart J. (2012), Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
• Giangregorio E. (2017), Practical Remote Team Leadership. Methods, tools and templates for virtual leaders. Amazon: Great Britain
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: