Internet Marketing 2600-MSz2IMen
1. Nabywca w Internecie
2. Pojęcie i specyfika marketingu w Internecie
3. Mieszanka marketingowa w Internecie
4. Specyfika promocji online
5. Cele promocji online
6. Formy promocji online:
• Strona internetowa
• Search Engine Marketing (SEM)
• E-mail marketing
• Reklama online
• Social media marketing
• Mobile marketing
• Online partnerstwo
• Online Public Relations
7. Podejście omnichannel
8. Pomiar efektywności
• Google Analytics
• Social media analytics
• Web listening
• E-mail marketing i reklama online
9. Tworzenie strategii promocji online
Osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się wymaga około 50-60 godzin pracy studenta.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
WIEDZA
• Przedstawia wpływ Internetu na działania marketingowe i wybrane elementy mieszanki marketingowej
• Opisuje zmiany zachowań konsumenckich na podstawie modelu ZMOT
• Wyjaśnia pojęcie e-marketing
• Opisuje różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a marketingiem internetowym
• Wymienia wady i zalety wybranych form promocji online
• Przedstawia charakterystykę wybranych mediów społecznościowych i możliwości ich zastosowania w działaniach marketingowych
• Wymienia i opisuje kryteria targetowania reklamy online
• Podaje kryteria wyboru influencerów
• Wymienia i opisuje wskaźniki efektywności promocji online
UMIEJĘTNOŚCI
• Dostosowuje wybór form promocji online do celów promocji
• Opracowuje elementy strony internetowej w zależności od charakterystyki odbiorców i celów przedsiębiorstwa
• Dostosowuje komunikację w poszczególnych mediach społecznościowych do ich charakterystyki
• Dokonuje wyboru influencerów stosując odpowiednie kryteria
• Opracowuje plan promocji online zmierzający do osiągnięcia założonych celów przedsiębiorstwa
• Analizuje ruch na stronie internetowej z wykorzystaniem Google Analytics
• Analizuje wpisy dotyczące marki, produktu, usługi czy przedsiębiorstwa z wykorzystaniem narzędzi web listening
• Operacjonalizuje cele promocji online
• Opracuje narzędzia pomiaru kampanii online
POSTAWY
• Dokonuje krytycznej analizy działań e-marketingowych w celu doskonalenia swojego warsztatu
• Wykazuje otwartość na samodzielnie aktualizowanie i poszerzanie swojej wiedzy
Kryteria oceniania
• Test na platformie eNauka: max. 29 punktów
• Obecność i aktywność na zajęciach: max. 21 punktów
Aby zaliczyć przedmiot zależy zdobyć min. 15 punktów za test i w sumie min. 26 punktów.
Obecność weryfikowana poprzez zapisanie listy uczestników na platformie Zoom w wybranym momencie zajęć. Aktywność uczestników odbywa się w formie wypowiedzi ustnych i za pośrednictwem funkcji chat.
Literatura
1. Chaffey, D. i Ellis-Chadwick, F. (2012). Digital marketing: strategy, implementation and practice. Harlow: Pearson Education Limited.
2. Mazurek, G. (red.) (2018). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext
3. Tuten, T. (2021). Social Media Marketing. Los Angeles: SAGE
4. Bianchi, A. (2021). Driving Consumer Engagement in Social Media: Influencing Electronic Word of Mouth. New York, London: Routledge
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: