Entertainment Industry in the World - market analysis 2600-MSz2EIWMAen
Kurs ma na celu przedstawienie wpływu sektora rozrywkowego na rynki finansowe oraz odwrotnie. Kurs pozwala studentom zrozumieć, jak działalność firm z branży rozrywkowej (filmowej, muzycznej, gier wideo, streamingowej itp.) wpływa na wartości akcji, inwestycje, ryzyko i trendy na rynkach finansowych. Omówione są narzędzia analizy finansowej specyficzne dla tego sektora, modele wyceny, a także aspekty zarządzania ryzykiem związanym z branżą rozrywkową. Dodatkowo, kurs obejmuje analizę przypadków, takich jak wpływ premier filmowych na giełdy czy rola dużych studiów i platform streamingowych na globalnym rynku. Celem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności interpretacji danych finansowych i rynkowych w kontekście dynamicznego i innowacyjnego sektora rozrywkowego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - Zna i rozumie złożone procesy i zjawiska zachodzące w różnych typach
organizacji oraz w otaczającym ich świecie
U1 - Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i
raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów związanych z funkcjonowania organizacji
K1 - Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji.
Kryteria oceniania
Prezentacja lub kolokwium – do wyboru. (Waga 100%). Prezentacja ma na celu przedstawienia wybranego studium przypadku z różnych perspektyw nauk ekonomicznych. Istnieje również możliwość uzyskania zaliczenia na podstawie kolokwium składającego się z 10 zadań (otwarte, zamknięte). Próg zaliczenia - 50%.
Literatura
1. Vogel HL. Entertainment Industry Economics: A Guide for Financial Analysis. 10th ed. Cambridge University Press; 2020.
2. Miedziak, Rafal. (2022). A World Of Mergers And Acquisitions In The Entertainment Sector In The 21st Century. From The Failure of AOL -Timewarner to The Consolidation of The Sector By The Walt Disney Company. Case Study Analysis. SSRN Electronic Journal. 10.2139/ssrn.4075731.
3. Huang, Youran & Yan, Jiaying. (2024). Comparative Analysis of Investment Value in the Media and Entertainment Industry. Advances in Economics, Management and Political Sciences. 98. None-None. 10.54254/2754-1169/98/2024OX0123.
4. Zhu, Siqi. (2024). Financial Analysis and Risk Study of Global Film Companies: A Case Study of Warner Bros. Entertainment, Inc. Highlights in Business, Economics and Management. 24. 533-538. 10.54097/dg0jrc64.
5. Zhang, Zihan. (2025). Assessing Media Industry Leaders: A Financial Comparison. Advances in Economics, Management and Political Sciences. 145. 53-58. 10.54254/2754-1169/2024.LD19023.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: