Social and sustainable entrepreneurship 2600-MSdz2SSEen
Celem zajęć jest zapoznanie studentów Wydziału Zarządzania z bieżącą tematyką zjawiska przedsiębiorczości społecznej i przedsiębiorczości zrównoważonej.
Do głównych zagadnień uwzględnionych w przedmiocie należą
• Warunki poprzedzające przedsiębiorczość społeczną i przedsiębiorczość zrównoważoną
• Różnice między przedsiębiorczością komercyjną a społeczną i zrównoważoną
• Nowe przedsięwzięcia i w obszarze problemów/potrzeb społecznych i środowiskowych
• Czynniki sukcesu dla przedsiębiorczości społecznej i przedsiębiorczości zrównoważonej
• Modele przedsiębiorczości społecznej i przedsiębiorczości zrównoważonej.
• Wpływ przedsiębiorczości społecznej i zrównoważonej na otoczenie
Wszystkie zagadnienia będą analizowane, ilustrowane w odniesieniu do aktualnych praktycznych przykładów z otoczenia społeczno-gospodarczego a także przy wykorzystaniu aktualnych wyników badań naukowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu, student:
Posiada wiedzę na temat podstawowych terminów związanych z przedsiębiorczością społeczną i środowiskową
Potrafi rozpoznać uwarunkowania przedsiębiorczości społecznej I środowiskowej
Potrafi rozpoznać różne modele przedsiębiorczości społecznej I środowiskowej w swoim kraju pochodzenia
Posiada wiedzę na temat innowacji społecznych
Potrafi rozpoznać co sprzyja innowacjom społecznym
Potrafi rozpoznać w jaki sposób problemy społeczne i środowiskowe są przekształcane w przedsiębiorcze szanse
Potrafi przeanalizować dostępne źródła wiedzy na temat przedsięwzięć społecznych lub zrównoważonych
Myśli krytycznie o aktualnych problemach społecznych i środowiskowych
(do 4.000 znaków)
Kryteria oceniania
Praca kursowa zespołowa (50%), prezentacja zespołowa (50%)
Literatura
• Eggers W.D. and Macmillan P., (2013) The solution revolution. How Business, Government, and Social Enterprises Are Teaming up to Solve Society’s Toughest Problems, Harvard Business Review Press, selected chapters recommended by the lecturer
• Making Ecopreneurs, (2010), M. Schaper (ed.), GOWER, selected chapters recommended by the lecturer
• Osterwalder, A.; Pigneur, Y.; Clark, Tim (2010) Business Model Generation: A Handbook For Visionaries, Game Changers, and Challengers. NJ: John Wiley & Sons
• Dodatkowa lektura polecona przez prowadzącego zajęcia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: