Sustainable entrepreneurship 2600-MSdz2SEen
Celem zajęć jest zapoznanie studentów Wydziału Zarządzania z bieżącą tematyką zjawiska przedsiębiorczości zrównoważonej.
Do głównych zagadnień uwzględnionych w przedmiocie należą
• Warunki poprzedzające przedsiębiorczość zrównoważoną
• Różnice między przedsiębiorczością komercyjną a zrównoważoną
• Nowe przedsięwzięcia i w obszarze problemów/potrzeb społecznych i środowiskowych
• Czynniki sukcesu dla przedsiębiorczości zrównoważonej
• Modele przedsiębiorczości zrównoważonej.
• Wpływ przedsiębiorczości zrównoważonej na otoczenie
Wszystkie zagadnienia są analizowane, ilustrowane w odniesieniu do aktualnych praktycznych przykładów z otoczenia społeczno-gospodarczego a także przy wykorzystaniu aktualnych wyników badań naukowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu, student:
Posiada wiedzę na temat podstawowych terminów związanych z przedsiębiorczością zrównoważoną
Potrafi rozpoznać uwarunkowania przedsiębiorczości zrównoważonej
Potrafi rozpoznać różne modele przedsiębiorczości zrównoważonej swoim kraju pochodzenia
Posiada wiedzę na temat innowacji społecznych
Potrafi rozpoznać co sprzyja innowacjom społecznym
Potrafi rozpoznać w jaki sposób problemy społeczne i środowiskowe są przekształcane w przedsiębiorcze szanse
Potrafi przeanalizować dostępne źródła wiedzy na temat zrównoważonych przedsięwzięć
Myśli krytycznie o aktualnych problemach społecznych i środowiskowych
Kryteria oceniania
Praca kursowa zespołowa (80%),aktywność na zajęciach (20%)
Literatura
Praszkier R., Nowak, A. (2012) „Przedsiębiorczość społeczna. Teoria i praktyka”, Warszawa, Wolters Kluwer
Przedsiębiorczość społeczna / [red.:] Johanna Mair, Jeffrey Robinson, Kai Hockerts Warszawa : Dom Wydawniczy ELIPSA : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2010.(książka dostępna przez BUW)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: