Process optimization 2600-MSdz2POen
1. Wprowadzenie: definicja procesu i zarządzania procesami
2. Identyfikowanie procesów biznesowych
3. Formalizacja procesu: dokument z założeniami
właściciel procesu
zasięg procesu
główne zadania
preferencje klientów
mierniki sukcesu
4. Formalizacja procesu: mapowanie
5. Usprawnianie procesów i techniki usprawniania
biurokratyzm
działania nie tworzące wartości dodanej
duplikacja
kompleksowość
marnotrawstwo czasu
automatyzacja działań
6. Budowanie warunków do wprowadzenia usprawnienia:
analiza wpływu i ryzyka
szkolenia
komunikacja
7. Prezentacja projektów procesów biznesowych
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01
Zna i rozumie metodologię badań i terminologię w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz w dyscyplinach uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne).
K_W02
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności różnych typów organizacji, jej kluczowych funkcji (operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem) i jej relacji z otoczeniem.
K_W05
Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całej gospodarki, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
K_U01
Potrafi wykorzystać teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji oraz ich integrowania w ramach strategii organizacji, stosując właściwy dobór źródeł oraz przystosowując istniejące metody.
K_U02
Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całości gospodarki, stosując właściwy dobór źródeł.
K_U03
Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji, sektora i całej gospodarki oraz komunikatywnie je prezentować, także w języku angielskim - wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne.
K_U05
Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową.
K_U06
Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji.
K_K01
Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji, sektora i całej gospodarki.
Kryteria oceniania
Projekt: praca w grupach od 3 do osób zrealizowana na podstawie danych pierwotnych i wtórnych
W ramach pracy projektowej studenci zaprezentują usprawnienie procesu biznesowego realizowanego na Wydziale Zarządzania.
W ramach tej pracy projektowej studenci przygotowują studium przypadku jednego z procesu, tj. przygotowują mapy procesów, wskazują problemy i narzędzia zastosowane do usprawnienia, identyfikują brak możliwości optymalizacji, podając tego przyczyny.
Literatura
Page S., (2010). The Power of Business Process Improvement: 10 Simple Steps to Increase Effectiveness, Efficiency and Adaptability. NY: Amacom.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: