Distribution 2600-MSdz2Den
Program przedmiotu obejmuje następujące tematy:
1. Dystrybucja jako jeden z działów logistyki. Wprowadzenie (2 godziny).
2. Problematyka, funkcje, uczestnicy procesu dystrybucyjnego (2 godziny).
3. Dystrybucja a logistyczna obsługa klienta (2 godziny).
4. Zarządzanie procesem dystrybucji. Kanały dystrybucji oraz strategie dystrybucji (2 godziny).
5. Rola centrów dystrybucyjnych. Handel hurtowy oraz detaliczny (2 godziny).
6. Dystrybucja w zarządzaniu marketingowo – logistycznym. Podwójna rola dystrybucji - jako jednego z integralnych elementów marketingu oraz podsystemu logistycznego (2 godziny).
7. Prognozowanie popytu (2 godziny).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
1. zna podstawowe wyzwania pojawiające się w procesie dystrybucji.
2. potrafi wyróżnić podstawowe funkcje oraz uczestników procesu dystrybucyjnego.
3. rozumie znaczenie logistycznej obsługi klienta w dystrybucji.
4. zna podstawy sterowania procesem dystrybucji.
5. potrafi rozróżnić i dobrać odpowiednie kanały dystrybucyjne oraz zaplanować strategie dystrybucji w przedsiębiorstwie.
6. rozumie znaczenie dystrybucji jako łącznika pomiędzy logistyką a marketingiem.
7. zna podstawowe metody prognozowania popytu.
Kryteria oceniania
Obecność, aktywność na zajęciach, praca zaliczeniowa
Literatura
1. Christopher, M. (1985). The Strategy of Distribution Management, Praeger.
2. Gorchels, L., Marien, E., J., West, C., (2004). The Manager's Guide to Distribution Channels, McGraw Hill.
3. Król, M., (2015). Pricing and distribution strategies, Warsaw School of Economics.
4. Thomopoulos, N., (2016). Elements of Manufacturing, Distribution and Logistics: Quantitative Methods for Planning and Control, Springer.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: