Design thinking 2600-MSdz2DTen
Głównym celem kursu jest wsparcie osób studiujących w rozwoju silnych umiejętności menedżerskich, przydatnych w realizacji projektów Design Thinking. W dążeniu do osiągnięcia wspomnianego celu, kurs obejmuje teoretyczne elementy teorii zarządzania i jakości, połączone z integracją i przekształceniem tej wiedzy w rutynowe zachowanie. Umożliwi to struktura kursu, łącząca wykłady, dyskusje i warsztaty. Kurs zostanie podzielony na cztery główne tematy, które zostaną omówione podczas zajęć:
● Wprowadzenie do myślenia projektowego – Główne cechy. Określenie znaczenia postaw (sposobu myślenia) i kultury organizacyjnej dla
skuteczności działań twórczych.
● Proces projektowania – Ścieżki twórczego diagnozowania, definiowania i rozwiązywania problemów. Pomysły i burza mózgów w praktyce.
● Narzędzia menedżerskie do wdrażania projektów – Filozofia Kaizen i jej wpływ na zarządzanie jakością, diagramy koligacji, głosowanie punktowe, mapowanie informacji, safari usługowe.
● Projektowanie zorientowane na człowieka (Human Centered Design) – Kluczowe komponenty HCD, system „persona”, obserwacja w praktyce, antropologia projektowania.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Przedmiot dedykowany programowi
Efekty kształcenia
Osoba studiująca:
● zna podstawowe zasady myślenia projektowego, połączone z umiejętnością ich praktycznego zastosowania, tj. diagnozowania, konstruowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych,
● posiada wiedzę o aktualnych trendach na styku nowoczesnego designu, biznesu i technologii,
● posiada umiejętność odkrywania i definiowania nowych, nieznanych wcześniej potrzeb klientów/grup docelowych,
● wykazuje zrozumienie menedżerskich i organizacyjnych uwarunkowań procesów Design Thinking.
Kryteria oceniania
Przedmiot będzie oceniany na podstawie pracy zaliczeniowej, w której studenci zostaną poproszeni o zaprojektowanie produktu z wykorzystaniem technik omawianych na zajęciach.
Literatura
Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., &
Leifer, L. J. (2006). Engineering design thinking,
teaching, and learning. IEEE Engineering Management
Review.
Hallgren, M., & Olhager, J. (2009). Lean and agile
manufacturing: External and internal drivers and
performance outcomes. International Journal of
Operations and Production Management.
Hanington, B. (2003). Methods in the Making: A
Perspective on the State of Human Research in Design.
Design Issues.
Hoeft, R. M., & Ashmore, D. (2019). User-Centered
Design in Practice. In Human Factors in Practice.
IDEO. (2014). the Field Guide To Human-Centered
Design. In Igarss 2014.
Kimbell, L. (2011). Rethinking Design Thinking: Part I.
Design and Culture.
Kimbell, L. (2012). Rethinking design thinking: Part II.
Design and Culture.
Razzouk, R., & Shute, V. (2012). What Is Design
Thinking and Why Is It Important? Review of
Educational Research.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: