Strategia organizacji 2600-MSMz2SO
Zadaniem wykładu jest przedstawienie podstawowych modeli formułowania (planowanie, budowanie pozycji rynkowej, zasobów strategicznych czy modelu strategii) oraz metod analitycznych wykorzystywanych w zarządzaniu strategicznym (5 sił Portera, łańcuch wartości, analiza SWOT, metody portfelowe) Zostanie również wskazany sposób wykorzystania poznanych narzędzi analitycznych przy dokonaniu wyborów strategicznych podejmowanych w organizacjach, oraz zidentyfikowanie podstawowych związków między finansami i strategią firmy.
Na każde 2 godziny wykładu student powinien poświęcić dodatkowo minimum 2 godziny na analizę literatury i studiów przypadków rozpatrywanych na zajęciach.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
- umie zdefiniować pojęcia wizji, misji, przewagi konkurencyjnej i celów organizacji
- zna narzędzia analizy otoczenia i wnętrza organizacji
- potrafi zidentyfikować podstawowe związki między strategią firmy a jej finansami
Kryteria oceniania
Test wyboru oraz pytania testowe otwarte (online lub na Sali)
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Obłój, K.: „Strategia organizacji”, PWE, 2014
Literatura uzupełniająca:
Collins, J.; Porras, J.I.: „Wizjonerskie organizacje”, Wydawnictwo Jacek Santorski, 2003
De Wit, B., Meyer, R.: „Synteza strategii”, PWE, 2007
Gierszewska, G., Romanowska, M.: „Analiza strategiczna przedsiębiorstwa”, PWE, 2007
Obłój, K. „Pasja i dyscyplina strategii”, Wydawnictwo Poltext, 2010
Porter, M.E.: „Porter o konkurencji”, PWE, 2001
Porter, M.E.: „Przewaga konkurencyjna”, Helion, 2006
Porter, M.E.: „Strategia konkurencji”, MT Biznes, 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: