Zarządzanie marką 2600-MSMz1zmZM
• Charakterystyka marki
• Geneza marek produktowych
• Przegląd definicji marek
• Marka jako znak towarowy
• Marka jako produkt
• Marka jako model holistyczny
• Porównanie definicji marek
• Funkcje marki
• Komunikacja marki
• Koncept strategiczny marki (Insight, Benefit, RTB)
• Słowna i graficzna prezentacja marki
• Strategie kampanii promocyjnych
• Determinanty wartości marki i związane z nimi badania marketingowe
• Tożsamość a wizerunek marki
• Lojalność nabywców wobec marki
• Stopień zauważalności marki
• Jakość marki postrzegana przez nabywców
• Typologia marek produktowych
• Marki zróżnicowane ze względu na ich nadawcę
• Marki w ujęciu horyzontalnym
• Marki w ujęciu wertykalnym
• Marki pośredników handlowych
• Uwarunkowania rozwoju marki dystrybutora na świecie
• Determinanty rozwoju marki pośrednika handlowego w Polsce
• Czynniki związane ze zmianami w handlu
• Czynniki związane z popytem rynkowym
• Czynniki związane z podażą
• Czynniki związane z makrootoczeniem
• Marka osobista (personal branding)
• Istota tworzenia
• Elementy składowe
• Marka Polska – marka terytorialna
• Istota tworzenia
• Elementy składowe
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Kryteria oceniania
Kolokwium (test – pytania zamknięte, pytania otwarte i zadania) – 40%, 60%, projekt (praca w grupach
Literatura
Podstawowa pozycja:
Skorek M., Marka we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo WZ, Warszawa 2013.
Literatura uzupełniająca:
Aaker D. A., Building Strong Brands, The Free Press, New York 1996
Kłeczek R., Sagan A., Kall J., Zarządzanie marką, Wolters Kluwer, Warszawa 2016.
Keller K. L., Strategiczne zarządzanie marką, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0. Era Cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017.
Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
Taranko T., Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2015.
Witek-Hajduk, M. K., Zarządzanie silną marką, PWN, Warszawa 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: