Zintegrowana komunikacja marketingowa 2600-MSMz1zmZKM
Zasady skutecznej komunikacji marketingowej (promocji)
• Główne podziały: funkcje i formy promocji, outbound/inbound , ATL/BTL,
• Reguły zintegrowanej promocji
• Spójność komunikacji interpersonalnej
• Rola zmysłów w skutecznym przekazie komunikacji
Typy agencji marketingowo-promocyjnych; wyłanianie agencji prowadzącej; zasady współpracy
• Fazy planowania i realizacji kampanii promocyjnych
• Typy agencji promocyjnych i reklamowych
• Agencje wybierane bez przetargu
• Procedura przetargowego wyboru agencji prowadzącej
• Metody bieżącej współpracy między agencją a zleceniodawcą
• Wynagradzanie agencji
• Plan strategiczny kampanii
Struktura programowania wielo-instrumentalnej kampanii promocyjnej; identyfikacja i badania grup docelowych; Określanie celów kampanii oraz projektowanie strategii kreacji
• Fazy planowania i realizacji kampanii
• Identyfikacja pierwszo- i drugo-planowych grup docelowych
• Badania przedpromocyjne grup docelowych
• Stanowienie celów kampanii w oparciu o wyniki badań przedpromocyjnych
• Etapy prac kreatywnych
• Ustalanie zaplanowanych treści przekazów
• Wybór wydźwięku i argumentacji
Ustalanie budżetu promocji; promotion-mix oraz szczegółowych środków wyrazu promocyjnego
• Dwa podejścia do budżetowania
• Techniki podejścia top-down
• Określanie budżetu metodą bottom-up
• Czynniki rzutujące na wybór struktury promotion-mix
• Warunki wyboru środków wyrazu promocyjnego
Projektowanie środków przekazu
• Wybór inter-media
• Decyzje intra-media
• Media plany
Organizowanie działań promocyjnych i badania popromocyjne
• Kierowanie środków promocyjnych do produkcji
• Ustalanie i realizacja harmonogramu promocji
• Metody badań popromocyjnych
• Badania skuteczności poszczególnych typów mediów
• Badania wydatków promocyjnych
• Badania wpływu promocji i reklamy na sprzedaż
• Współczynnik efektywności reklamy
• Wskaźnik wpływu reklamowego
Test zaliczeniowy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Kryteria oceniania
Wynik testu pisemnego (składającego się z kilkunastu pytań , głównie zamkniętych), 2 możliwe podejścia (ostatnie zajęcia oraz letnia sesja poprawkowa)
Literatura
Literatura:
Literatura podstawowa(1): P.Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, rozdz. 22, 23 i 24oraz ss.: 646-656; w późniejszych wydaniach – odpowiednio; (2) K.Podstawka: Zintegrowana komunikacja marketingowa, prezentacja do wykładu, Wydział Zarządzania, Warszawa 2021.
Literatura uzupełniająca: B.Stawarz: Content marketing po polsku, PWN, Warszawa 2015; A.Maciorowski: E-marketing w praktyce, Samo-Sedno, Warszawa 2013; K.Podstawka: Marketing Menedżerski, 2008, rozdz. VIII.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: