Marketing doświadczeń 2600-MSMz1zmMD
1. Gospodarka doświadczeń: geneza i założenia
a. Specyfika społeczeństwa ponowoczesnego
b. Marketing doświadczeń jako odpowiedź na zmiany społeczne i rynkowe
c. Gospodarka doświadczeń w Polsce i na świecie
2. Doświadczenie konsumenta
a. Definicja doświadczenia
b. Typologie doświadczeń
c. Moduły doświadczeń
i. Koncepcja BH Schmitta
ii. Inne koncepcje
3. Zarządzanie doświadczeniem konsumenta
a. Mapowanie doświadczenia klienta
b. Inscenizowanie niezapomnianych doświadczeń
4. Konsekwencje doświadczeń klienta
a. Wartość
b. Zadowolenie
c. Lojalność
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metodologię badań i terminologię w zakresie marketingu doświadczeń. (K_W01)
• Zna i rozumie złożone procesy i zjawiska zachodzące w różnych typach organizacji oraz w otaczającym ich świecie, wykorzystuje teorię marketingu doświadczeń do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji i ich integracji w ramach strategii organizacji. (K_W02)
W zakresie umiejętności:
• Potrafi wykorzystać teorię marketingu doświadczeń do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji oraz ich integrowania w ramach strategii organizacji, stosując właściwy dobór źródeł oraz przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody. (K_U01)
• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów związanych z funkcjonowania organizacji, sektora i całej gospodarki
• oraz komunikatywnie je prezentować, także w języku angielskim - wykorzystując zaawansowane narzędzia informatyczno-komunikacyjne. (K_U03)
• Posiada zdolność do samokształcenia się, podnoszenia zdobytych kwalifikacji i wspierania innych w tym zakresie. (K_U06)
W zakresie postaw:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do złożonych sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji, sektora i całej gospodarki. (K_K01)
• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w wymiarze krajowym i globalnym. (K_K02)
• Gotów jest do przestrzegania i rozwijania zawodowych standardów etycznych. (K_K03)
Kryteria oceniania
Efekty uczenia są weryfikowane za pomocą egzaminu końcowego i projektu grupowego (opcjonalnie)
W celu uzyskania bazowego zaliczenia (3,0):
• egzamin pisemny (test, pytania zamknięte, próg zaliczenia 60%)
• ocena: 60-79% to 3,0; 80-100% to 3,5.
W celu uzyskania oceny wyższej niż 3,0:
• egzamin pisemny (test, pytania zamknięte, próg zaliczenia 60%)
• projekt grupowy (mini badanie etnograficzne, raport 3000 słów +/- 10%, grupa 4-osobowa, próg zaliczenia 60%)
• ocena: suma ocen z testu, za projekt i za udział w zajęciach
• ocena testu:
o 60-79% to 3,0;
o 80-100% to 3,5.
• ocena za projekt:
o 60-74% - 0,5
o 75-88% - 1,0
o 88-100% - 1,5
• Udział w zajęciach:
o 1 obecność = 1,25%
o Maksymalnie 10%
Literatura
Podstawowa pozycja:
• Dziewanowska K., Kacprzak A., Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013.
Uzupełniające pozycje:
• Kacprzak A., Dziewanowska K., Skorek M., Gospodarka doświadczeń. Perspektywa polskiego konsumenta, PWN, Warszawa 2015.
• Kacprzak A., Marketing doświadczeń w Internecie, C.H. Beck, Warszawa 2017.
• Pine J.B., Gilmore J.H., The Experience Economy, Harvard Business Review Press, Boston, MA 2011.
• Pine J.B., Korn K.C., Infinite Possibility. Creating Customer Value on the Digital Frontier, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco 2011.
• Schmitt B.H., A. Simonson, Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999
• Schmitt B.H., Experiential Marketing. How to Get Customer to SENSE, FEEL, THINK, ACT, and RELATE to Your Company and Brands, The Free Press, New York 1999.
Artykuły:
• Berry, L. L., Carbone, L. P. & Haeckel, S. H., 2002. Managing the Total Customer Experience. MIT Sloan Management, 43(3), pp. 85-89.
• Brakus, J. J., Schmitt, B. H. & Zarantonello, L., 2009. Brand Experiences: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty?. Journal of Marketing, Vol. 73, pp. 52-68.
• Carbone, L. & Haeckel, S., 1994. Engineering customer experiences. Marketing Management, 3(3), pp. 9-19.
• Dziewanowska K. (2013), „Nowe oblicze marketingu – koncepcja marketingu doświadczeń”, PWE, Marketing i Rynek 1/2013, ISSN 1231-7853, s. 16-24.
• Dziewanowska K., Kacprzak A., Skorek M. (2015), Value in shopping experiences in the perception of Polish consumers, International Journal of Business Performance Management, Special Issue on Organization Management Through Value for the Customer, vol. 16, nos. 2/3, s. 149-168.
• Dziewanowska, K. (2015), Dimensions of Real and Virtual Consumer Experiences, UW Faculty of Management Working Papers Series, 9 (4).
• Gentile, C., Spiller, N. & Noci, G., 2007. How to sustain the customer experience: An overview of experience components that cocreate value with the customer. European Management Journal, 25(5), pp. 395-410.
• Pine J.B., J.H. Gilmore, “Welcome to the experience economy”, Harvard Business Review 1998, 76, 4.
• Schmitt B.H., Experiential Marketing, “Journal of Marketing Management” 1999, 15.
• Schmitt, B. H., 2010. Experience Marketing: Concepts, Frameworks and Consumer Insights. Foundations and Trends in Marketing, 5(2), pp. 55-112.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: