ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI I TECHNOLOGIAMI - Zarządzanie przedsięwzięciami innowacyjnymi 2600-MSMz1zitZPI
1. Tworzenie przedsięwzięć innowacyjnych (pojęcia przedsięwzięcia i innowacji, typologia innowacji, analiza morfologiczna jako sposób na generowanie nowych pomysłów biznesowych, test windy (elevator pitch) jako narzędzie promocji przedsięwzięcia).
2. Definiowanie celu i wymagań przedsięwzięć (technika definiowania celów SMART, definiowanie wymagań, specyfika przetargów i zamówień publicznych, analiza wymagań MoSCoW, przygotowywanie WBS (struktury podziału pracy), przygotowywanie SIWZ (specyfikacji istotnych warunków zamówienia) zapytania ofertowego).
3. Planowanie przedsięwzięć (przygotowywanie harmonogramu, kosztorysu oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego, podstawy kosztorysowania przedsięwzięć, zarządzanie ryzykiem).
4. Wykorzystanie programów komputerowych w zarządzaniu przedsięwzięciami (na przykładzie programu ProjectLibre, Slack, Trello).
5. Finansowanie przedsięwzięć innowacyjnych („mapa” programów unijnych i instrumentów podatkowych, podstawowe wymogi prawne, przygotowywanie własnego wniosku o dofinansowanie).
6. Innowacyjne zamówienia publiczne (partnerstwo innowacyjne, zamówienia przedkomercyjne, partnerzy w innowacyjnych zamówieniach - w tym podwykonawstwo).
7. Dobre praktyki i „pułapki” innowacyjnych przedsięwzięć. Nowe trendy w zakresie zarządzania innowacyjnymi przedsięwzięciami: Lean Development, Agile Management, Scrum.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zadania realizowane indywidualnie i zespołowo na zajęciach
Literatura
Literatura podstawowa:
• Plata-Nalborski, Karol (2017) Projekty z dotacją. Podręcznik konsultanta, wnioskodawcy i beneficjenta. Gliwice: Helion
Literatura uzupełniająca:
• Klincewicz, Krzysztof (red.) (2016) Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW [rozdziały: „Zarządzanie technologiami – perspektywa organizacji-użytkownika”, „Zarządzanie technologiami – perspektywa organizacji-dostawcy”]
• wersja elektroniczna dostępna w formacie PDF na stronie: http://timo.wz.uw.edu.pl/zoo/
• Klincewicz, Krzysztof (2010) Zarządzanie technologiami. Przypadek niebieskiego lasera. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW
• Klincewicz, Krzysztof (2012) Dyfuzja innowacji. Jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW
• Tidd, Joe, Bessant, John, Pavitt, Keith (2001) Managing innovation. Integrating technological, market and organizational change. Chichester – New York: Wiley
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: