Analiza, projektowanie i wdrażanie systemów informatycznych 2600-MSMz1ebAP
Zakres tematyczny wykładu obejmuje:
1. Systemy informatyczne w organizacji – prezentacja systemu informacyjnego i informatycznego
2. Charakterystyka cyklu życia systemu informatycznego – analiza wad i zalet różnych rodzajów cyklu życia systemu informatycznego, charakterystyka porównawcza,
3. Przegląd metodologii projektowania systemów informatycznych
4. Kierunki rozwoju tradycyjnych metod projektowania systemów informatycznych
5. Realizacja rozwoju nowoczesnych (zwinnych) metod projektowania systemów informatycznych w praktyce
6. Metodyka Project Management Institute (PMI) I Metodyka Modelu Poziomów Dojrzałości (CMM - Capability Maturity Model) oraz Zintegrowanego Modelu Poziomów dojrzałości (CMMI - Capability Maturity Model Integration)
7. Metodyka PRINCE2 (Projects In a Controlled Environment) I Metodyka ITIL (Information Technology Infrastructure Library)
8. Metodyka The Open Group Architecture Framework (TOGAF) I Metodyka Six-Sigma
9. System zarządzania jakością według standardów ISO
Studia niestacjonarne zaoczne:
18 godz. wykład
40 godz. praca samodzielna studenta i przyswojenie materiału
12 godz. konsultacje i sprawdzenie wiadomości
Razem: 70 godz.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu technologii informacyjnych, w szczególności: potrafi wyjaśnić relacje pomiędzy poszczególnymi rodzajami systemów, umie scharakteryzować różne formy technologii informacyjnych, zidentyfikować ich główne zalety i niedostatki oraz posiada wiedzę na temat podstawowych właściwości e-biznesu, e-bankowości
2. W zakresie umiejętności student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł w zakresie technologii informacyjnych i ich wykorzystania w gospodarce i potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie oraz potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach.
3. W zakresie kompetencji społecznych student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Kryteria oceniania
Test jednokrotnego wyboru 90%, aktywne uczestniczenie w zajęciach 10%
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Kisielnicki J. MIS – systemy informatyczne zarządzania, Placet, Warszawa, 2008,
2. Technologie informacyjne dla ekonomistów, red. A. Nowicki, T. Turek, Wydawnictwa UE we Wrocławiu, Wrocław, 2010
Literatura uzupełniająca:
3. Turban E, Volonino L.: Information Technology for Management: Transforming Organizations in the Digital Economy, 8-nd ed., Wiley&Sons Inc., NY, 2011,
4. Turban E., J. K. Lee, D. King, T. P. Liang, D. Turban: E-Commerce. A Managerial Perspective, Pearson Education Inc., Upper Saddle River, NJ, USA, 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: