Marketing dóbr luksusowych 2600-MSMz1MDLf
Istota marki
Geneza powstania marek
Modele ewolucji marki
Współczesne rozumienie marek
Typologia marek produktowych
Istota luksusu
Rys historyczny
Pojęcie luksusu
Determinanty rozwoju rynku luksusowego
Budowa marki luksusowej
Tożsamość/wizerunek/Osobowość
Nazwa marki luksusowej
Oznakowanie graficzne
Strategie instrumentalne – 4P
Kreacja produktu
Tworzenie działań promocyjnych
Ustalenie polityki cenowej
Decyzje dystrybucyjne
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Uczestnicy wykładu powinni posiadać umiejętność wyboru i wykorzystania technik marketingowych stosowanych w zarządzaniu marką luksusową. Szczególnie powinni poznać zasady i techniki planowania asortymentu, określania strategii wobec marek luksusowych, powinni dokonać wyboru pomiędzy poszczególnymi strategiami, umieć ocenić pozycję marki na rynku, prowadzić politykę dostosowywania marki do warunków rynkowych oraz stosowania adekwatnych technik promocyjnych i merchandisingowych.
WIEDZA
Wie jakie są szanse i ograniczenia rozwoju marki na rynku dóbr luksusowych
Zna istniejące strategie dla marki
Umie zaplanować rozwój marki
Posiada wiedzę z zakresu oceny pozycji marki na rynku
UMIEJĘTNOŚCI
Rozumie istotę zarządzania marką
Posiada umiejętność samodzielnego doboru środków działań promocyjnych w zakresie komunikacji marki
KOMPETENCJE
Prawidłowo identyfikuje determinanty kapitału marki luksusowej
Potrafi ocenić zasadność użycia poszczególnych działań wobec markiluksusowej
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia wykładu jest zaliczenie ustne lub rozwiązanie pisemnego testu sprawdzającego stan wiedzy uczestników wykładu.
Literatura
Sikora T., Zachowania nabywców produktów luksusowych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012
Jarecka U., Luksus versus niedostatek. Społeczno-ekonomiczne tło konsumpcji, PAN, Warszawa 2013
Chevalier M., Mazzalovo G., Luxury brand management. A world of privilige, John Wiley&Sons, Singapore 2008
Fionda A.M., Moore Ch.M., The anatomy of luxury fashion brand, „Brand Management” 2008, vol. 16,np.5/6
Kotler P., Keller K. L., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012
Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner& Ska, Warszawa 1993
KPMG, Rynek dóbr luksusowych w Polsce, Edycja 2013,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: