Marka pracodawcy 2600-MSMdz2zlMP
Przedmiot "Employer Branding" ma na celu zapoznanie studentów z kluczowymi zagadnieniami związanymi z budowaniem marki pracodawcy oraz jego znaczeniem na współczesnym rynku pracy. Kurs rozpoczyna się od zrozumienia istoty marki, jej wpływu na organizację oraz różnic między marką a marką pracodawcy. Następnie omawiana jest historia i rozwój koncepcji Employer Brandingu, wraz z jej definicjami.
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się, jakie są kluczowe determinanty i cele tworzenia marki pracodawcy, a także jakie czynniki wpływają na atrakcyjność firmy jako miejsca pracy. Istotnym elementem kursu jest zrozumienie specyfiki różnych generacji pracowników, od Baby Boomers po pokolenie Alfa, i ich wpływu na strategie budowania marki pracodawcy.
Dużą część kursu poświęcona będzie komunikacji marki pracodawcy, zarówno wewnętrznej (Employer Branding wewnętrzny), skierowanej do obecnych pracowników, jak i zewnętrznej, której celem jest przyciąganie nowych talentów. Ostatnim tematem poruszanym w ramach kursu jest pomiar wyników działań z zakresu Employer Branding, co pozwala na ocenę efektywności strategii i jej dostosowanie do zmieniających się realiów rynku pracy.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• posługuje się pogłębioną terminologią dotyczącą marki pracodawcy i jej tworzeniem K_W01
• charakteryzuje specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące budowania marki pracodawcy K_W02
W zakresie umiejętności:
• prawidłowo analizuje złożone procesy i zjawiska mające wpływ na budowanie marki pracodawcy oraz jej znaczenie na współczesnym rynku pracy K_U02
• samodzielnie i zespołowo przygotowuje analizy, diagnozy i raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów związanych z marką pracodawcy oraz komunikatywnie je prezentuje, także w języku angielskim wykorzystując zaawansowane narzędzia informatyczno-komunikacyjne K_U06
W zakresie kompetencji społecznych:
• ocenia i analizuje sytuacje i zjawiska związane z marką pracodawcy i procesem jej budowania K_K01
• stosuje się do zawodowych standardów etycznych panujących na rynku pracy K_K05
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas konwersatorium
Na ocenę kursu składać się będzie:
- aktywność na zajęciach (0,4)
- ocena z testu na zakończenie zajęć (0,6).
Literatura
Podstawowa pozycja:
Macnar A., Employer branding bez tajemnic (2023), HRM Institute
Uzupełniające pozycje:
Sander E., Jabłonowski M. (2023), Employer branding. Praktyczny podręcznik, Onepress
Kozłowski, M. (2012). Employer branding budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Wolters Kluwer
Zając-Pałdyna, U. (2020). Employer branding po polsku. Gliwice: OnePress
Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: