Marka pracodawcy 2600-MSMdz2zlMP
Przedmiot "Employer Branding" ma na celu zapoznanie studentów z kluczowymi zagadnieniami związanymi z budowaniem marki pracodawcy oraz jego znaczeniem na współczesnym rynku pracy. Kurs rozpoczyna się od zrozumienia istoty marki, jej wpływu na organizację oraz różnic między marką a marką pracodawcy. Następnie omawiana jest historia i rozwój koncepcji Employer Brandingu, wraz z jej definicjami.
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się, jakie są kluczowe determinanty i cele tworzenia marki pracodawcy, a także jakie czynniki wpływają na atrakcyjność firmy jako miejsca pracy. Istotnym elementem kursu jest zrozumienie specyfiki różnych generacji pracowników, od Baby Boomers po pokolenie Alfa, i ich wpływu na strategie budowania marki pracodawcy.
Dużą część kursu poświęcona będzie komunikacji marki pracodawcy, zarówno wewnętrznej (Employer Branding wewnętrzny), skierowanej do obecnych pracowników, jak i zewnętrznej, której celem jest przyciąganie nowych talentów. Ostatnim tematem poruszanym w ramach kursu jest pomiar wyników działań z zakresu Employer Branding, co pozwala na ocenę efektywności strategii i jej dostosowanie do zmieniających się realiów rynku pracy.
Nakład pracy studenta
• Zajęcia zorganizowane (konwersatorium): 15 godzin
• Praca własna studenta: 7 - 10 godzin (analiza przypadków, czytanie literatury)
• Forma zaliczenia: test pisemny – 1 godzina
• Łączna liczba godzin: 23–36 godzin
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie pogłębioną terminologię dotyczącą marki pracodawcy K_W01
• Zna i rozumie specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące marki pracodawcy K_W02
W zakresie umiejętności:
• Potrafi prawidłowo interpretować złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na markę pracodawcy stosując właściwy dobór źródeł K_U02
• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów związanych z marką pracodawcy oraz komunikatywnie je prezentować, także w języku angielskim - wykorzystując zaawansowane narzędzia informatyczno-komunikacyjne K_U03
W zakresie postaw:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z marką pracodawcy K_K01
Gotów jest do przestrzegania zawodowych standardów etycznych K_K03
Kryteria oceniania
Metody:
Weryfikacja wiedzy: pisemny test, projekty indywidualne
Weryfikacja kompetencji społecznych: Obserwacja w trakcie zajęć
• Aktywność w dyskusjach i debatach.
• Umiejętność słuchania innych i reagowania na ich opinie.
• Sposób formułowania argumentów i przekonywania do swoich racji.
Kryteria
Weryfikacja wiedzy: pytania zamknięte i otwarte– ocena obiektywna (prawidłowa lub błędna odpowiedź) i subiektywna według ustalonych kryteriów
Weryfikacja umiejętności:
Kryteria merytoryczne
✔ Poprawność analizy – zastosowanie odpowiednich metod i narzędzi w ocenie sytuacji/problemów.
Weryfikacja kompetencji społecznych:
✔ Zaangażowanie – aktywny udział w zajęciach.
✔ Komunikacja – umiejętność jasnego wyrażania myśli i aktywnego słuchania.
✔ Radzenie sobie w trudnych sytuacjach – np. rozwiązywanie konfliktów.
✔ Etyka i odpowiedzialność – rzetelność i szacunek wobec innych.
Literatura
Literatura podstawowa:
• Macnar A., Employer branding bez tajemnic (2023), HRM Institute
Uzupełniające pozycje:
• Sander E., Jabłonowski M. (2023), Employer branding. Praktyczny podręcznik, Onepress
• Kozłowski, M. (2012). Employer branding budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Wolters Kluwer
• Zając-Pałdyna, U. (2020). Employer branding po polsku. Gliwice: OnePress
• Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: