Komercjalizacja innowacji 2600-MSMdz2zitKI
Program przedmiotu obejmuje następujące tematy:
1. Komercjalizacja jako faza procesu innowacji oraz cyklu życia produktu/technologii (2 godz)
2. Modele i etapy procesu komercjalizacji (2 godz)
3. Ocena potencjału komercyjnego i wartości ekonomicznej innowacji (2 godz)
4. Strategie i plan komercjalizacji (2 godz)
5. Badanie popytu na nowe produkty (2 godz)
6. Marketing innowacji (2 godz)
7. Dyfuzja innowacji (2 godz)
8. Podsumowanie i zaliczenie zajęć (1 godz)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
K_W01 - Zna i rozumie pogłębioną terminologię dotyczącą zarządzania innowacjami i technologiami w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz w dyscyplinach uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne).
K_W02 - Zna i rozumie metody, procedury i praktyki efektywnego zarządzania innowacjami i technologiami w organizacji w stopniu pogłębionym.
K_W05 - Zna i rozumie złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całej gospodarki, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
K_U01 - Potrafi wykorzystać teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów związanych z zarządzaniem innowacjami i technologiami w organizacji, stosując właściwy dobór źródeł oraz przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody.
K_U02 - Potrafi prawidłowo interpretować złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na zarządzanie innowacjami i technologiami w organizacji stosując właściwy dobór źródeł.
K_U05 - Potrafi planować, organizować i kierować pracą zespołową.
K_K01 - Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z zarządzaniem innowacjami i technologiami w organizacji.
K_K02 - Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Frekwencja i aktywność na zajęciach - Zaliczenie na ocenę
Literatura
Pozycja podstawowa:
E. Gwarda-Gruszczyńska: Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsię-biorstwach, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego,2013
Pozycje pomocnicze:
* A.H. Jasiński: Wsparcie marketingowe procesów innowacyjnych, w pracy zbior. Organizacja i zarządzanie procesami innowacyjnymi, PWE, 2019
* D. Trzmielak: Komercjalizacja wiedzy i technologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013
* A. Sosnowska i S. Łobejko (red): Komercjalizacja wyników badań naukowych, Urząd Marszałkowski WM, 2013
* K. Klincewicz: Dyfuzja innowacji, Wydawnictwo Naukowe WZ UW, 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: