Zintegrowana komunikacja marketingowa 2600-MSMdz1zmZKM
Wykład 1.
Zasady skutecznej komunikacji marketingowej (promocji)
• Główne podziały: funkcje promocji, formy promocji: czyste i mieszane, ATL/BTL, outbound/inbound
• Profile skuteczności form promocji
• Rola zmysłów w skutecznym przekazie komunikacji
Literatura: (1), s.546-549, 646-656.
Wykład 2 .
Agencje marketingowo-promocyjne; wyłanianie agencji prowadzącej; zasady współpracy
• Alternatywne metody wyboru agencji
• Zleceniowy brief marketingowo-promocyjny
• Procedura przetargowego wyboru agencji prowadzącej
• Metody bieżącej współpracy między agencją a zleceniodawcą
• Wynagradzanie agencji
Literatura: (1), s.574-575.
Wykład 3.
Struktura programowania wielo-instrumentalnej kampanii promocyjnej; identyfikacja i badania grup docelowych; Określanie celów kampanii oraz projektowanie strategii kreacji
• Fazy planowania i realizacji kampanii
• Identyfikacja pierwszo- i drugo-planowych grup docelowych
• Badania przedpromocyjne grup docelowych
• Stanowienie celów kampanii w oparciu o wyniki badań przedpromocyjnych
• Etapy strategicznej kreacji
Literatura: (1), s.546 -556,
Wykład 4.
Dobór narzędzi do promotion-mix; projektowanie szczegółowych środków wyrazu promocyjnego (kreacja wykonawcza); ustalenia budżetu kosztowego
• Czynniki rzutujące na wybór struktury promotion-mix
• Warunki projektowania/testowania/wyboru środków wyrazu promocyjnego
• Dwa podejścia do budżetowania
• Techniki podejścia top-down
• Określanie budżetu metodą bottom-up
Literatura: (1), s. 557-568
Wykład 5.
Projektowanie środków przekazu (mediów)
• Wybór inter-media
• Decyzje intra-media
• Planowanie mediów w czasie
• Media plany
Literatura: (1), s.585-592
Wykład 6.
Organizowanie działań promocyjnych i badania po-promocyjne
• Produkcja środków promocyjnych; zamawianie i emitowanie mediów
• Monitorowanie kampanii i badania śród-kampanijne
• Metody badań po-promocyjnych
• Wskaźniki skuteczności i efektywności działań promocyjnych
Literatura: (1), s.569-571, 592-596
Wykład 7.
Test zaliczeniowy wykładu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Kryteria oceniania
Wynik testu pisemnego (składającego się z kilkunastu pytań , głównie zamkniętych) - 2 możliwe podejścia (ostatnie zajęcia oraz letnia sesja poprawkowa), modyfikowany ewentualną aktywnością studentów w realizacji dodatkowych zadań do wykładu
Literatura
Literatura obowiązkowa (1) P.Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, rozdz. 22, 23 i 24, oraz ss.: 646-656; w późniejszych wydaniach – odpowiednio;
(2) K.Podstawka: Zintegrowana komunikacja marketingowa, prezentacja do wykładu, Wydział Zarządzania, Warszawa 2021.
Literatura uzupełniająca: B.Stawarz: Content marketing po polsku, PWN, Warszawa 2015; A.Maciorowski: E-marketing w praktyce, Samo-Sedno, Warszawa 2013; K.Podstawka: Marketing Menedżerski, 2008, rozdz. VIII.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: