PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE START-UP'AMI - Zarządzanie start-up’ami 2600-MSMdz1pzsZS
Podczas zajęć studenci zostaną zaznajomieni z trendami środowisk start-up’owych. Omówione zostaną modele biznesowe wybranych start-up’ów.
W trakcie zajęć zostaną omówione, a także przećwiczone w praktyce nastę-pujące zagadnienia:
- modele biznesowe startupów i ich testowanie,
- Przygotowanie prezentacji koncepcji biznesu – pitching,
- design thinking,
- pozyskiwanie pierwszych klientów,
- budowanie zespołu i zarządzanie pracą zespołu,
- omówienie metody lean start-up.
Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykła-dami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy. Studenci podczas zajęć będą również samodzielnie przechodzi pewne procesy zakładania firmy co pozwoli im zdobyć praktyczne doświadczenia mogące później pomóc w zakładaniu firmy.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu Przedmiotu osiągnięte zostaną efekty w następujących obszarach:
• Wiedza; student:
o Zna metodę lean start-up,
o Wie w jaki sposób tworzyć model biznesowy,
o Potrafi zastosować design thinking w praktyce,
o Zna pojęcia związane ze start-up’em: MVP, elevator pitch, skalowanie biznesu.
o Zna elementu procesu budowania zespołu.
• Umiejętności
o Potrafi wybrać odpowiedni model biznesowy dla swojego pomysłu,
o Potrafi zastosować lean start-up w praktyce,
o Potrafi zastosować design thinking w praktyce,
o Potrafi zbudować zespół i umie dobrać odpowiednio pracowników do ról.
• Kompetencje społeczne
o Potrafi znaleźć potrzebne informacje i wie do jakich osób się udać, aby je pozyskać.
o Wie, jakie jest znaczenie zespołu w procesie przedsiębior-czym.
o Potrafi odpowiednio zaprezentować swój pomysł tak, aby zainteresować słuchaczy.
o Doskonali swoje umiejętności pracy w grupie.
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu wymaga obecności, aktywnego udziału w zajęciach, prac indywidualnych i wykonywanych w grupach ćwiczeń.
Stacjonarnie
Literatura
1. Glinka, B. i Gudkova, S. 2011, Przedsiębiorczość, Warszawa: Wolters Kluwer.
2. Osterwalder, A. i Pigneur, Y. 2012 Tworzenie modeli biznesowych. Warszawa: One Press.
3.Glinka,B. i Pasieczny, J. 2015, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse, realizacja, rozwój. Warszawa: WN WZ UW.
4. Reis, E. 2012. Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek autorstwa. Gliwice: OnePress.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: