Zachowania konsumenckie 2600-MSMdz1abZK
1. Miejsce analizy zachowań konsumenckich w analityce biznesowej
Zachowania konsumenckie a segmentacja rynku
Zachowania konsumenckie a pozycjonowanie oferty
Konsekwencje analizy zachowań konsumenckich dla projektowania produktów, strategii cen, dystrybucji oraz komunikacji marketingowej
2. Metody analizy zachowań konsumenckich
Zbieranie danych: badania sondażowe (PAPI, CAWI, CAPI), grupy focusowe, stroytelling, badania panelowe, eksperymenty, metoda dzienniczkowa, etnografia i netnografia
Analiza danych: analiza conjoint, analiza czynnikowa, analiza skupień
3. Analiza uwarunkowań wewnętrznych zachowań konsumenckich
Uwarunkowania psychologiczne (percepcja, uczenie się i pamięć, motywacja, tożsamość, osobowość, postawy)
Uwarunkowania demograficzne (dochody, wiek, płeć, miejsce zamieszkania)
4. Analiza uwarunkowań zewnętrznych zachowań konsumenckich
Uwarunkowania kulturowe (normy i wartości, style życia, mity i rytuały, globalizacja kultury konsumenckiej)
Uwarunkowania społeczne (grupy odniesienia, rodzina, subkultury, liderzy opinii, wspólnoty wirtualne)
Uwarunkowania ekonomiczne
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student/-ka:
• Zna i rozumie terminologię odnoszącą się do zachowań konsumenckich (K_W01)
• Zna i rozumie rolę i miejsce zachowań konsumenckich w analityce biznesowej (K_W02)
• Zna i rozumie metody analizy zachowań konsumenckich (K_W02)
• Zna i rozumie pogłębioną terminologię dotyczącą analityki biznesowej w zakresie dyscypliny zachowań konsumenckich (S6_W01)
• Zna i rozumie metody, procedury i praktyki analityki zachowań konsumenckich w stopniu pogłębionym.( S6_W02)
W zakresie umiejętności:
• Zna i rozumie uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne zachowań konsumenckich (K_U01)
• Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu zachowań konsumenckich do diagnozowania uwarunkowań zewnętrznych działalności przedsiębiorstwa (K_U01)
• Potrafi określić relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem zewnętrznym, stosując właściwy dobór źródeł.( K_U02)
• Potrafi wykorzystać teorię zachowań konsumenckich do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji oraz ich integrowania w ramach strategii organizacji, stosując właściwy dobór źródeł oraz przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody. (S6_U01)
• Potrafi prawidłowo interpretować złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na zachowania konsumenta na rynku stosując właściwy dobór źródeł (S6_U02)
W zakresie kompetencji społecznych:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z zachowaniami konsumenckimi (K_K01)
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych analizami zachowań konsumenckich (S6_K01)
Kryteria oceniania
kolokwium końcowe, aktywność na platformie e-learningowej, aktywność na zajęciach
Literatura
Literatura podstawowa:
• Rudnicki L. (2012) Zachowania konsumentów na rynku, Warszawa: PWE.
Literatura uzupełniająca:
• Solomon M. (2006) Zachowania i zwyczaje konsumentów, Gliwice: One Press
• Hoyer W., McInnis D. Pieters R. (2016) Consumer Behavior, Boston: Cengage Learning
• Solomon M. (2020) Consumer Behavior. Buying, Having and Being. Harlow: Pearson
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: