Strategia organizacji 2600-MSFRz2SO
Tematyka kolejnych wykładów pozwoli na:
1) charakterystykę zarządzana strategicznego jako procesu organizacyjnego, przedmiotu ewoluującej subdyscypliny naukowej, i wyłaniającej się wspólnoty praktyków, naukowców i doradców organizacyjnych.
2) przedstawienie metod analiz otoczenia organizacji.
3) omówienie kluczowego pojęcia przewagi konkurencyjnej.
4) charakterystykę branży i bliskiego otoczenia organizacji oraz przedstawienie metod analiz strategicznych
5) omówienie społecznego wymiaru strategii organizacji jako działania kształtowanego w sieci interesariuszy działających w zmiennym świecie
6) omówienie roli kluczowych zespołów kierowniczych, przywództwa, pasji i dyscypliny w formułowaniu strategii oraz koncepcji wizjonerskich organizacji.
Szacunkowa, całkowita liczba godzin, które student musi przeznaczyć na osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się (biorąc pod uwagę godziny zorganizowane, sposób zaliczenia i pracę samodzielną studenta) wynosi 36 godzin.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie
K_W01 Zna i rozumie w sposób pogłębiony metodologię badań i terminologię w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz w
dyscyplinach uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne, socjologia, psychologia), w szczególności dla obszaru zarządzania finansami i rachunkowości
K_U01
Potrafi wykorzystać teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne, socjologia, psychologia) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z decyzjami finansowymi w organizacji i zarządzaniem
instytucjami finansowymi, stosując właściwy dobór źródeł oraz przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody.
K_U02
Potrafi prawidłowo interpretować złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne
oraz ich wpływ na decyzje finansowe w organizacjach, funkcjonowanie organizacji i całości gospodarki, stosując właściwy dobór źródeł
K_K01
Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do złożonych sytuacji i zjawisk związanych z zarządzaniem finansami w organizacjach,
rachunkowością, zarządzaniem instytucjami finansowymi i strategami instytucji finansowych.
K_K02
Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w wymiarze krajowym i globalnym.
Kryteria oceniania
Ocena na podstawie egzaminu
Literatura
Literatura podstawowa:
K. Obłój: Strategia organizacji, PWE, 2014
Literatura dodatkowa:
K Obłój, Myśl strategicznie!, Poltex 2022
M. Ciszewska-Mlinaric, K. Obłój, A. Wąsowska: Strategia korporacji, Wolters Kluwer, 2015
K. Obłój: Pasja i dyscyplina strategii, Poltext 2013
R. Rumelt: Dobra strategia, zła strategia, 2015
R. Grant, Współczesna analiza strategii, KLUWER 2011
M.E. Porter: Porter o konkurencji, PWE, 2001
Czasopisma: Strategic Management Journal, Long Range Planning, Harvard Business Review
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: