Marketing usług finansowych 2600-MSFRdz2rkdiMUF
1. Wprowadzenie
• Podstawy marketingowa holistycznego
• Transformacja marketingu od produktu do wirtualizacji
• Specyfika marketingu usług finansowych
• Główne koncepty marketingowe
2. Next-Tech marketing
• Model 5A połączony z zaawansowanymi technologiami
• Marketing predykcyjny / Dane i ich zastosowanie
• Marketing kontekstowy / Personalizacja treści, w czasie i miejscu
• Marketing rozszerzony/ wirtualizacja działań marketingowych
3. Usługi finansowe i Klient w dobie FinTech
• Specyfika usług, w tym usług finansowych
• Usługa finansowa połączona w produktem/ dobrem
• Łańcuch usługa => zysk
• Cyfrowe procesy relacji z klientem w usługach finansowych => End to End on-line
4. Doświadczenie i ścieżka Klienta (Customer Experience &Customer Journey& User Experience)
• Dbałość o pracownika i o Klienta
• Strukturalizowanie procesu sprzedaży w oparciu o cyfrowe ścieżki klienta
• Identyfikowanie, segmentacja i selekcjonowanie potencjalnych klientów
• Nowe formy produktu/ usługi: Subskrypcja
• Technologie wspierające CX/MAP
5. 7P składowe i zastosowanie
• Teoria
• Praktyka
• Technologia
6. Komunikacja z Klientem
• Rozpoznanie potrzeb /Potrzeby ujawnione i ukryte
• Przygotowanie oferty
• Prezentacja oparta na korzyściach
• Sposoby argumentowania
• Prezentacja oferty
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie terminologię dotycząca marketingu i modele teoretyczne w zakresie zarządzania marketingowego (K_W01)
• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące marketingu usług: 7 P (K_W02).
• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady i procedury dotyczące mieszanki marketingowej i związanej z nią efektywności biznesowej przedsiębiorstwa. Dostrzega relacje z różnymi podmiotami funkcjonującymi w otoczeniu konkurencyjnym przedsiębiorstwa (K_W02).
• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne rozwijane w przedsiębiorstwie w obszarze marketingu oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do działalności marketingowej (K_W05)
• Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w oparciu o narzędzia marketingowe (7P) (K_W06)
W zakresie umiejętności:
• Potrafi wykorzystać mieszankę marketingową oraz teorię marketingu do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem kliento-centrycznej organizacji na rynku (K¬_U01)
• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)
• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową (K_U05)
• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06)
W zakresie postaw:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem marketingu na rynku (K_K01)
• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy i kreatywny (K_K02)
• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (K_K03)
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas ćwiczeń i na koniec podczas zaliczenia konwersatorium (testu).
50% Kolokwium zaliczeniowe (pytania otwarte i zamknięte) (zaliczenie indywidualne – on-line)
40% Rozwiązanie 1 Case study (zaliczenie zespołowe- prezentacja)
10% Obecność i aktywność
Łącznie podczas zajęć będzie można zdobyć 100 punktów, których liczba będzie określała końcową ocenę:
0-50 punktów – ocena 2
51-60 punktów – ocena 3
61-70 punktów – ocena 3,5
71-80 punktów – ocena 4
81-90 punktów – ocena 4,5
91-100 punktów – ocena 5
Literatura
Podstawowa pozycja:
Ph. Kotler i K. Keller (2017), Marketing, Wydawnictwo: Pearson Rebis
J. Mazur (2001) , Zarządzanie marketingiem usług, Difin
Uzupełniające pozycje:
K. Dziewanowska, A. Kacprzak (2013), Marketing Doświadczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN
Ph. Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan (2021), Marketing 5.0. Technologie Next Tech, MT Biznes
D.Chaffey F.Ellis-Chadwick Digital Marketing Strategy, implementation and Practice, Pearson
E.T. Bradlow, K.E.NiederMeier, P.Williams (2009). Marketing for Financial Advisors, The Wharton School
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: