CSR and Business Ethics 2600-MFS-CSRBE
Theoretical models of corporate social responsibility: Richard Eells’s continuum, Clarence Walton’s model, A. B. Carroll’s CSR pyramid, Carroll-Schawrtz’s model, CSR model by Hemingway and Maclagan, D. Jamali’s model, Wayne Visser’s model, T. Ketola’s model, Porter’a and Kramer’s model, stakeholder theory.
Quality of life and quality of life at work: workaholism, organizational stresses (employee’s and managerial, occupational stressors), Monotony of work, stress curve, Quality of life as a function of workload, burnout syndrome, Cases of death / suicide at work / due to work, karoshi, emotional labor, extreme work, toxic success syndrome.
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Literatura
A.Crane, D. Matten, A. McWilliams, J. Moon, D. S. Siegel, The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility, Oxford University Press, New York 2009.
Jospeh Stiglitz, Freefall: America, Free Markets, and the Sinking of the World Economy, W. W. Norton & Company, 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: