- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Marketing doświadczeń - od teorii do praktyki 2600-MDTP-OG
• Gospodarka doświadczeń: geneza i założenia
o Specyfika społeczeństwa ponowoczesnego
o Marketing doświadczeń jako odpowiedź na zmiany społeczne i rynkowe
o Gospodarka doświadczeń w Polsce i na świecie
• Doświadczenie konsumenta
o Definicja doświadczenia
o Typologie doświadczeń
o Moduły doświadczeń
Koncepcja BH Schmitta
Inne koncepcje
• Zarządzanie doświadczeniem konsumenta
o Doświadczenie klienta w ujęciu szerokim i wąskim
o Mapowanie doświadczenia klienta
o Inscenizowanie niezapomnianych doświadczeń
o Doświadczenie holistyczne w kontekście procesu zakupowego
o Konsekwencje doświadczeń klienta
Wartość
Zadowolenie
Lojalność
• Projektowanie doświadczenia klienta
o Przygotowanie projektu badania
o Metodyka: problem, cel, metoda, narzędzie, próba
o Opracowanie narzędzia
o Realizacja badania
o Przygotowanie raportu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć, student:
• zna genezę zjawiska doświadczenia klienta
• ma wiedzę na temat specyfiki współczesnego społeczeństwa i konsumenta
• ma wiedzę na temat różnorodnych typów doświadczeń
• umie zidentyfikować poszczególne aspekty doznań w kontekście modułów doświadczeń
• potrafi przeanalizować doświadczenie klienta w ujęciu holistycznym
• potrafi opracować mapę podróży klienta
• jest w stanie określić konsekwencje dobrze/źle zaprojektowanego doświadczenia klienta
Kryteria oceniania
Wybrana podczas pierwszego spotkania kombinacja: realizacja zadań indywidualnych i/lub grupowych
Literatura
Podstawowa pozycja:
Dziewanowska K., Kacprzak A., Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa 2013.
Uzupełniające pozycje:
Kacprzak A., Dziewanowska K., Skorek M., Gospodarka doświadczeń. Perspektywa polskiego konsumenta, PWN, Warszawa 2015.
Kacprzak A., Marketing doświadczeń w Internecie, C.H. Beck, Warszawa 2017.
Pine J.B., Gilmore J.H., The Experience Economy, Harvard Business Review Press, Boston, MA 2011.
Pine J.B., Korn K.C., Infinite Possibility. Creating Customer Value on the Digital Frontier, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco 2011.
Schmitt B.H., A. Simonson, Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999
Schmitt B.H., Experiential Marketing. How to Get Customer to SENSE, FEEL, THINK, ACT, and RELATE to Your Company and Brands, The Free Press, New York 1999.
Artykuły:
Berry, L. L., Carbone, L. P. & Haeckel, S. H., 2002. Managing the Total Customer Experience. MIT Sloan Management, 43(3), pp. 85-89.
Brakus, J. J., Schmitt, B. H. & Zarantonello, L., 2009. Brand Experiences: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty?. Journal of Marketing, Vol. 73, pp. 52-68.
Carbone, L. & Haeckel, S., 1994. Engineering customer experiences. Marketing Management, 3(3), pp. 9-19.
Dziewanowska K. (2013), „Nowe oblicze marketingu – koncepcja marketingu doświadczeń”, PWE, Marketing i Rynek 1/2013, ISSN 1231-7853, s. 16-24.
Dziewanowska K., Kacprzak A., Skorek M. (2015), Value in shopping experiences in the perception of Polish consumers, International Journal of Business Performance Management, Special Issue on Organization Management Through Value for the Customer, vol. 16, nos. 2/3, s. 149-168.
Dziewanowska, K. (2015), Dimensions of Real and Virtual Consumer Experiences, UW Faculty of Management Working Papers Series, 9 (4).
Gentile, C., Spiller, N. & Noci, G., 2007. How to sustain the customer experience: An overview of experience components that cocreate value with the customer. European Management Journal, 25(5), pp. 395-410.
Pine J.B., J.H. Gilmore, “Welcome to the experience economy”, Harvard Business Review 1998, 76, 4.
Schmitt B.H., Experiential Marketing, “Journal of Marketing Management” 1999, 15.
Schmitt, B. H., 2010. Experience Marketing: Concepts, Frameworks and Consumer Insights. Foundations and Trends in Marketing, 5(2), pp. 55-112.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: