Consumer Behaviour 2600-IBP-CB
Zrozumienie zachowań konsumentów stanowi kluczowy etap w planowaniu strategii marketingowych. Poprzez właściwe rozpoznanie potrzeb swoich klientów, firma jest w stanie wybrać docelowe segmenty dla swoich produktów i usług oraz stworzyć odpowiednią ofertę rynkową. W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie mamy do czynienia z ciągle ewoluującymi trendami, które wpływają na zachowania współczesnych konsumentów. Celem tego kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi teoriami zachowań konsumenckich oraz nowymi trendami społeczno-kulturowymi wpływającymi na zachowania konsumentów. Plan kursu przedstawia się następująco:
1. Podstawy zachowań konsumenckich
2. Czynniki wewnętrzne wpływające na zachowania konsumenckie:
• czynniki psychograficzne
• czynniki demograficzne (płeć, wiek)
3. Czynniki zewnętrzne wpływające na zachowania konsumenckie:
• grupy odniesienia i klasy społeczne
• kultura i globalizacja
4. Nowe trendy w zachowaniach konsumenckich:
• konsumpcjonizm
• ekologizacja
• wirtualizacja
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
K_W01 zna i rozumie ogólną metodologię badań konsumenckich oraz pojęcia i modele związane z procesem podejmowania decyzji przez konsumenta
K_W02 rozumie znaczenie modelowania zachowań konsumenckich dla projektowania działań marketingowych
K_W04 zna i rozumie podstawowe dylematy współczesnego konsumenta
K_W05 zna i rozumie uwarunkowania procesów decyzyjnych konsumentów
K_U01 potrafi i jest w stanie wykorzystać wiedzę z zakresu nauk społecznych i modele teoretyczne do rozpoznania, diagnozowania postaw i zachowań konsumentów oraz do sugerowania ogólnych rozwiązań marketingowych
K_U02 potrafi i jest w stanie identyfikować czynniki oraz interpretować ich wpływ na postawy i zachowania konsumentów
K_U04 potrafi i jest w stanie analizować i diagnozować wpływ działań marketingowych na zachowania konsumentów oraz komunikatywnie prezentować efekty swojej pracy i debatować w języku angielskim
K_U06 potrafi i jest w stanie planować i organizować własną pracę oraz pracę zespołową
K_U07 potrafi i jest w stanie poszerzać wiedzę na temat postaw i zachowań konsumentów
K_K01 jest gotowy do wyrażania krytycznych opinii i dyskusji na temat wpływu na postawy i zachowania konsumentów, a także do konsultacji z ekspertami
K_K02 jest gotowy do przyjęcia odpowiedzialności za wpływ działań marketingowych na postawy i zachowania konsumentów, dając priorytet etyce i dobru konsumenta nad celami sprzedażowymi
Kryteria oceniania
• Obecność – 10%
• praca na zajęciach / prace domowe– 40%
• Test końcowy – 50%
Skala ocen:
0-29 pts– 2 (niedostateczny)
30-34 pts– 3 (dostateczny)
35-39 pts– 3,5 (dostateczny +)
40-44 pts– 4,0 (dobry)
45-49 pts– 4,5 (dobry +)
50-59 pts– 5,0 (bardzo dobry)
60 pts – 5,5 (bardzo dobry +)
Literatura
Literatura podstawowa:
Solomon M. (2015) Consumer behavior (12th ed.), Boston: Pearson
Literatura uzpełniająca:
Hoyer W., MacInnis, D., Pieters R.(2018). Consumer Behavior (7th ed., Cenagage Learning
Evans, M., Jamal, A., Foxall, G. (2011). Consumer Behaviour (2nd ed.). New York: Wiley.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: