- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
ESG communication via games and gamification 2600-ESGKG-A(KZ)-OG
Kurs ma na celu przedstawienie podstawowych motywacji, regulacji, narzędzi oraz czynników związanych z raportowaniem zrównoważonego rozwoju. Po ich przedstawieniu, uczestnicy dowiedzą się czym są mechanizmy gier i grywalizacja, a także jak dzięki nim komunikować dane ESG. Na ostatnich zajęciach, odbywających się stacjonarnie, zostanie zaprezentowana gra dot. komunikacji informacji ESG. Uczestnicy poznają najważniejsze czynniki motywujące do raportowania ESG, takie jak zasady udzielania zielonego finansowania oraz adaptacji do ryzyk klimatycznych. Zajęcia tworzą ciekawe połączenie dwóch głośnych i interesujących obszarów, które w ostatnich latach bardzo zyskały na popularności. Studenci będą mogli też zobaczyć jak połączyć dwa, z pozoru niezbyt podobne do siebie tematy i stworzyć z tego swoją niszę, co bardzo przydaje się zarówno przy pisaniu pracy dyplomowej, jak i w późniejszej karierze naukowej i biznesowej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Posiadł podstawową wiedzę o regulacjach związanych z ujawnianiem danych ESG
2. Zrozumiał znaczenie pojęć związane z raportowaniem ESG
3. Zrozumiał zależności między informacjami ESG a mechanizmami gier
4. Posiadł wiedzę na temat mechanizmów gier
UMIEJĘTNOŚCI
1. Jest w stanie wyjaśnić czynniki stojące za obowiązkiem raportowania ESG
2. Umie wymienić mechanizmy gier stosowane w komunikacji danych ESG
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1. Potrafi współpracować w grupie kilkuosobowej
2. Potrafi przedstawić wyniki swojej pracy przed publicznością
3. Kiedy widzi okazję, potrafi podać pasujący przykład lub nawet skonfrontować się z wykładowcą
Kryteria oceniania
Pre- test i post-test, frekwencja na zajęciach / wykonane ćwiczenia.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Maltseva, K., Fieseler, C., & Trittin-Ulbrich, H. (2019). The challenges of gamifying CSR communication. Corporate communications: An international journal, 24(1), 44-62.
Wójcik, F. (2023). Helping Dwight: how gamification can improve CSR communication effectiveness?. Central European Management Journal, 31(3), 405-415.
Abad, J., Booth, L., Baills, A., Fleming, K., Leone, M., Schueller, L., & Petrovic, B. (2020). Assessing policy preferences amongst climate change adaptation and disaster risk reduction stakeholders using serious gaming. International Journal of Disaster Risk Reduction, 51, 101782.
Ouariachi, T., Elving, W. J., & Pierie, F. (2018). Playing for a sustainable future: The case of We Energy Game as an educational practice. Sustainability, 10(10), 3639.
Uwagi
W cyklu 2025Z:
Zajęcia prowadzone w języku angielskim. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: