Personalization and new ICT technologies. Effective use and potential abuse of customer data 2600-DSdz3PNICTen
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje:
1. Współczesne strategie marketingu i sprzedaży. Rozwiązania cyfrowe i handel elektroniczny.
2. Zastosowanie nowych technologii w kontekście marketingu i sprzedaży.
3. Segmentacja i polaryzacja rynku. Profilowanie konsumentów - "the segment of one" Ph. Kotlera.
4. Rozwiązania oparte na danych: AI, IoT i analityka big data.
5. Wykorzystanie danych i nadużycia w tym obszarze. Era kapitalizmu inwigilacyjnego (koncepcja Sh. Zuboff). Ochrona danych osobowych.
6. Zachowania konsumentów i marketing predykcyjny.
7. Systemy rekomendacyjne, poytywne i negatywne aspekty zjawiska.
8. Marketing rozszerzony i kontekstowy: AR i VR.
9. Wartość dla klienta a wiarygodność produktów i marek.
10. Media społecznościowe i zaangażowanie klientów.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu Student
KW05: zna i rozumie istotę i uwarunkowania zastosowania i rozwoju nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w obszarach marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i przetwarzania danych,
KW06: identyfikuje nowe zjawiska gospodarcze, technologie i ich specyficzne zastosowania wspierające przedsiębiorstwa w obszarze analityki danych,
KU02: identyfikuje wyzwania związane z rozwojem handlu elektronicznego, ocenia jakość różnych rodzajów nowoczesnych rozwiązań technologicznych (AI, AR, VR, IoT i big data) oraz ich wpływ na konsumentów i ich zachowania,
KU03: rozróżnia różne rodzaje technologii ICT i identyfikuje przykłady ich praktycznego zastosowania w przetwarzaniu danych, personalizacji, segmentacji rynku i profilowaniu klientów,
KU04: posługuje się językiem angielskim na poziomie B2 (CEFR)
KK01: ocenia możliwości w zakresie wdrożenia określonego rozwiązania ICT w różnych obszarach działalności organizacji, tak aby organizacja mogła właściwie reagować na potrzeby i oczekiwania współczesnych konsumentów zgodnie z zasadami etycznego postępowania,
KK02: analizuje przydatność nowoczesnych technologii ICT w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa oraz korzyści płynące z ich zastosowania, analizuje przykłady zastosowania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych w kontekście gromadzenia, przetwarzania i analizy danych oraz szanse i zagrożenia, jakie ze sobą niosą,
KK03: rozumie metody oceny technologii ICT pod kątem analizy danych, ich efektywności i użyteczności, właściwego wykorzystania i potencjalnych nadużyć, identyfikuje miejsce i rolę ICT w organizacjach i relacjach konsumenckich oraz znaczenie świadomości i proaktywnego podejścia użytkowników Internetu dla ochrony ich interesów jako konsumentów.
Kryteria oceniania
Końcową formą zaliczenia jest test jednokrotnego wyboru na platformie eKampus, (wymagane jest aktywne konto studenckie w infrastrukturze informatycznej Wydziału Zarządzania UW) oraz aktywny udział w zajęciach i projektach grupowych (studia przypadku).
Aktywny udział w zajęciach i projektach grupowych (studia przypadków). Test końcowy.
Do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie minimum 51% punktów z testu końcowego.
Skala ocen: 3 (51%-60%), 3+ (61%-70%), 4 (71%-80%), 4+ (81%-90%), 5 (91%-100%)
Literatura
Literatura podstawowa:
Laudon, K.C., Laudon, J.P., Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Pearson, 2019 and next editions.
Literatura uzupełniająca:
Sharda, R., Delen D., Turban, E.,
Analytics, Data Science and Artificial Intelligence: Systems for Decision Support, 11th and next editions, Pearson, 2020
Zuboff, Sh., The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power, Public Affairs, 2019
Kotler, Ph., Kartajaya, H., Setiawan, I., Marketing 5.0: Technology for Humanity, John Wiley & Sons, 2021.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: