Intercultural Communication 2600-DSdz3ICen
Kurs ten ma na celu przedstawienie studentom koncepcji komunikacji międzykulturowej z perspektywy biznesu i zarządzania. Treść kursu zostanie oparta na literaturze akademickiej. Kurs ten pomoże studentom w poznaniu teorii i praktyk w celu zbadania i zrozumienia koncepcji komunikacji międzykulturowej i ich współzależności, zwłaszcza w trudnych czasach.
Kurs podzielony jest na sesje obejmujące różne aspekty i obszary komunikacji międzykulturowej, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia i wpływu różnych koncepcji/struktur, ich praktycznego zastosowania i korzyści płynących z kompetencji.
Sesja 1: Wyznaczniki kultury
A: Aspekty kultury
B: Poziomy kultur
Sesja 2: Wymiary kultury
A: Narodowe wymiary kulturowe Hofstede
B: Orientacje i wymiary wartości
Sesja 3: Zarządzanie negocjacjami międzykulturowymi
A: Negocjacje w kontekście międzynarodowym
Sesja 4: Zarządzanie konfliktem międzykulturowym
B: Zrozumienie i radzenie sobie z konfliktami
Sesja 5: Komunikacja biznesowa między kulturami
A: Komunikacja werbalna
B: Komunikacja niewerbalna
Sesja 6: Skuteczna praca w środowisku międzynarodowym
A: Dynamika zespołów globalnych
B: Rozwijanie międzykulturowych kompetencji komunikacyjnych (ICC)
Sesja 7: Egzamin on-line
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Przedmiot dedykowany programowi
Efekty kształcenia
Od studentów, którzy pomyślnie ukończą ten kurs, oczekuje się, że będą w stanie
I. wykazać się wszechstronnym zrozumieniem komunikacji międzykulturowej i jej wpływu na biznes.
II. zrozumieć, ocenić i przeanalizować znaczenie komunikacji międzykulturowej dla efektywnego biznesu i nie tylko
III. zdobyć umiejętności akademickie i menedżerskie poprzez zrozumienie i syntezę artykułów akademickich oraz podejmowanie ćwiczeń praktycznych.
Kryteria oceniania
Egzamin końcowy w formie testu on-line: 100%
Próg zaliczenia: 60%
OPIS EGZAMINU:
25 złożonych pytań obejmujących wszystkie nauczane zagadnienia oraz ćwiczenia praktyczne. 4 punkty za każde pytanie.
GRADING:
90% - 100% = A
80% - 89% = B
70% - 79% = C
60% - 69% = D
< 60% = F (Fail)
Literatura
Browaeys & Price, Understanding Cross Cultural Management, 4th Edition, Pearson
Jackson, The Routledge Book of Language & Intercultural Communication
Piller, Interncultural Communication: A Critical Introduction, Edinburgh University Press
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: