Dependency theory. The case of the Khmer Rouge revolution. 2600-DSdz3DTCKRen
W części teoretycznej zajęć studenci będą mieli okazję zapoznać się z podstawowymi założeniami teorii zależności i wynikającymi z niej koncepcjami autarkicznego rozwoju. Podczas wykładu słuchacze będą mieli okazję zapoznać się z analizą jedną z najbardziej radykalnych rewolucji w historii - rewolucji Czerwonych Khmerów - jej genezą, przebiegiem, kontekstem historycznym. Centralnym problemem podejmowanym podczas zajęć będzie wskazanie na empiryczne przejawy autarkicznego rozwoju; rozważenie, jakie koncepcje postrzegania zmiany społecznej z nim korespondują i w jakich sytuacjach staje się szczególnie atrakcyjny politycznie, jakie są jego zewnętrzne uwarunkowania i co stanowi o jego politycznych niepowodzeniach. .
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Przedmiot dedykowany programowi
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student powinien:
Mieć podstawową wiedzę o charakterze procesów społecznych a zwłaszcza współczesnych teorii rewolucji, a także koncepcji państwa totalitarnego w kontekście rozwoju gospodarczego
Znać podstawową terminologię z zakresu teorii zależności i potrafić określić jej miejsce w obrębie nauk społecznych i ekonomicznych.
Posiadać wiedzę o najnowszej historii Kambodży- jej uwarunkowaniach międzynarodowych i wewnętrznych
Kryteria oceniania
Ocena na podstawie wyniku testu jednokrotnego wyboru
Literatura
A.W. Jelonek, Rewolucja Czerwonych Khmerów 1975-1978, Wyd. Scholar, Warszawa 1999
A. W. Jelonek, Kambodża, Wyd. Trio, Warszawa 2008,
Chomsky, N., E. S. Herman. After the Cataclysm: Postwar Indochina and the Reconstruction of Imperial Ideology. Boston 1979.,
K. Coates Cambodia Now, Life in the Wake of War, New York 2005,
B. Kiernan The Pol Pot Regime, Cambridge 2002,
D. Chandler A History of Cambodia, New York 2002
Haing S. Ngor, A Cambodian Odyssey New York 1996
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: