Podstawy przedsiębiorczości 2600-DSMz3zmpPP
1) Charakterystyka osoby przedsiębiorczej
2) Autodiagnoza kompetencji przedsiębiorczych
3) Kompetencje strategiczne, k. Operacyjne
4) Przedsiębiorczość jako działania zespołowe, zespół do poszukiwania szans, fazy rozwoju zespołów
5) Role zespołowe Belbin, Jedliński - budowanie networku
6) Ewolucja kompetencji
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
K_W06, K_U01, K_U02, K_U03, K_U05, K_U06, K_K01, K_K02, K_K03, S1_W01, S1_W02, S1_W05, S1_W06, S1_U01, S1_U02, S1_U03, S1_U05, S1_U06, S1_K01, S1_K02, S1_K03
Student:
• Zna i potrafi wymienić podstawowe kompetencje przypisywane przedsiębiorcom.
• Wie jakie kompetencje przedsiębiorcze posiada.
• Wie w jaki sposób może rozwijać posiadane kompetencje.
• Potrafi określić kompetencje przedsiębiorcze przydatne na poszczególnych etapach rozwoju firmy.
• Wie jakie kompetencje są przydatne w działaniach operacyjnych, a jakie w strategicznych.
• Zna koncepcję Wielkiej Piątki i potrafi wymienić jej wymiary.
• Zna przynajmniej jedną koncepcję roli zespołowych.
• Potrafi określić kogo (ze względu na kompetencje) brakuje w organizacji i określić kryteria doboru odpowiedniej osoby.
Kryteria oceniania
Praca w grupach, obecność na zajęciach, esej, prezentacja
Literatura
I Podstawowa:
1. Glinka B., Gudkova, S. 2011. Przedsiębiorczość, Warszawa: Wolter Kluwers.
2. Glinka B., Pasieczny, J. 2015. Tworzenie przedsiębiorstw. Szanse realizacja rozwój. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
II Uzupełniająca:
1. Roblesa, L., Zárraga-Rodrígueza, M. (2015). Key Competencies for Entrepreneurship. Procedia Economics and Finance, 23 (2015), 828 – 832.
2. M. Belbin: Twoja rola w zespole. GWP. Gdańsk 2003
3. M. Gellert, C. Nowak: Zespół. GWP. Gdańsk 2008
4. Krzysztof Jedliński i in., Trening interpersonalny, Wyd. W.A.B., Warszawa 1997
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: