Zarządzanie międzynarodowe 2600-DSMz3zkZM
Kurs zbudowany jest wokół sześciu modułów, które ułożone są tak, by pomagały odpowiedzieć na główne pytanie badawcze dotyczące zarządzania międzynarodowego. A mianowicie, jakie są źródła sukcesów i porażek przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych.
Tematyka modułów:
1. Globalizacja i przedsiębiorstwo międzynarodowe. Znaczenie dystansu w zarządzaniu międzynarodowym
2. Podstawowe decyzje w procesie umiędzynarodowienia
3. Dylematy adaptacji
4. Praca w zespołach międzynarodowych i wyzwania komunikacji międzykulturowej
5. Łańcuchy wartości korporacji międzynarodowych
6. Wyzwania strategiczne na rynkach międzynarodowych. Źródła sukcesów i porażek korporacji międzynarodowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student upon completion of the course:
in terms of knowledge:
• utilizes terminology from the field of corporate management. (S2_W01)
• recognize the specifics, principles, procedures, and practices related to the operations of international enterprises, their key functions (operations, marketing, finance, human resource management), and their relationships with the external environment. (S2_W02)
• identify globalization processes and phenomena affecting the functioning of international enterprises. (S2_W05)
in terms of skills:
• analyzes the impact of cultural differences and cultural distance on the management of international enterprises, including adaptation processes. (S2_U02)
• prepares an linguistic autobiography analyzing key challenges in managing multinational corporations, employing advanced methods, appropriate source selection, and information and communication techniques to diagnose and solve problems related to their functioning in global markets. (S2_U03)
• organizes individual and team work while performing tasks related to discussed case studies during classes. (S2_U07)
• independently addresses the topic of using a foreign language in a corporate environment (S2_U08)
in terms of social competences:
• promotes openness to cultural diversity within corporations. (S2_K04)
• appreciates the role of ethical standards and actions promoting transparency and integrity in relationships with international partners. (S2_K05)
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za
pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas konwersatorium i na koniec podczas zaliczenia konwersatorium (testu) oraz eseju
- Test online (50%)
- Esej (50%)
Łącznie na konwersatorium będzie można zdobyć 100 punktów, których liczba będzie określała końcową ocenę:
0-50 punktów – ocena 2
51-60 punktów – ocena 3
61-70 punktów – ocena 3,5
71-80 punktów – ocena 4
81-90 punktów – ocena 4,5
91-100 punktów – ocena 5
Literatura
Zarządzanie międzynarodowe. Teoria i praktyka. Redakcja naukowa Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska. Wydawnictwo PWN
Materiały na platformie Kampus
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: