Zintegrowane systemy wspomagające zarządzanie 2600-DSMz3zegZSWZ
1. Systemy informacyjne zarządzania
– Zarządzanie informacją i wiedzą
– Miejsce systemów informacyjnych w Infrastrukturze zarządzania
– System informacyjny organizacji
2. Tworzenie, wdrażanie i doskonalenie systemów informacyjnych
– Projektowanie systemu informacyjnego
– Analiza organizacji
– Projektowanie systemu informacyjnego zarządzania
– Wdrażanie systemów informacyjnych
3. Charakterystyka podstawowych systemów informacyjnych
– Typologia systemów informacyjnych
– Generacje systemów informacyjnych
– Systemy Wspomagające Systemy Informatyczne Zarządzania – MIS
4. Strategie zarządzania przepływem produkcji
– Koncepcja JIT
– Zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa ERP
– Sterowanie przepływem materiałów OPT / TOC
– Systemy zarządzania przygotowaniem produkcji TPP
5. Systemy informatyczne zarządzania
– Pojęcie danych i informacji
– Pojęcia systemów informacyjnego i informatycznego przedsiębiorstwa
– Struktura systemu informatycznego
– System informatyczny jako narzędzie wspomagające zarządzanie
6. Technologie systemów informatycznych zarządzania
– Baza danych jako podstawowy element systemów informatycznych
Systemy przetwarzania danych - hurtownie danych
– Technologia Business Intelligence
– Informatyczne systemy wspomagające planowanie i sterowanie produkcją (MRP, MRP II, ERP)
– Informatyczne systemy wspomagające zarządzanie sprzedażą i systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM)
– Systemy wspomagające zarządzanie produkcją (MES)
– System Zintegrowany klasy ERP - IFS Applications
7. Komputerowo zintegrowane zarządzanie
– Komputerowo zintegrowane wytwarzanie
– Zarządzanie operacyjne
– Zastosowanie specjalistycznych narzędzi informatycznych (CAD/CAM)
8. Wirtualizacja i jej elementy
– Wirtualizacja i wirtualne organizacje
– Efekty i bariery zastosowania wirtualizacji
9. Konteksty zastosowań technologii informacyjnej w zarządzaniu
– Społeczny kontekst zastosowań technologii informacyjne
– Ekonomiczny kontekst zastosowań technologii informacyjnej
– Prawny kontekst zastosowań technologii informacyjnej
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności w e-biznesie, jego kluczowych funkcji (operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem) i jego relacji z otoczeniem (S3 _W02),
• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie w e-biznesie i gospodarce cyfrowej (S3_W05).
W zakresie umiejętności :
• Potrafi wykorzystać teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z kluczowymi funkcjami w e-biznesie oraz ich integrowania w ramach strategii, stosując właściwy dobór źródeł oraz przystosowując istniejące metody (S3_U01)
• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania e-biznesu i gospodarki cyfrowej oraz komunikatywnie je prezentować, także w języku angielskim - wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (S3_U03)
• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji. (S3-U06)
W zakresie kompetencji społecznych :
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem e-biznesu i gospodarki cyfrowej (S3_K01).
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane w postaci test przeprowadzonego na ostatnich zajęciach w sali wykładowej.
Test będzie przeprowadzony stacjonarnie przy zastosowaniu platformy e-nauka. W uzasadnionych przypadkach możliwa będzie także tradycyjna, papierowa wersja testu.
Literatura
Podstawowa :
1. Banaszak Z., Kłos S., Mleczko J., Zintegrowane systemy zarządzania, PWE, Warszawa, 2016
2. Kisielnicki J., MIS systemy informatyczne zarządzania, Placet, Warszawa 2008
Uzupełniająca :
1. Spałek S., (red.), Systemy informacyjne i zarządzanie wiedzą. Wybrane zagadnienia, CeDeWu, Warszawa 2020.
2. Bytniewski A., (red.) Architektura zintegrowanego systemu zarządzania, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: