Marketing organizacji niedochodowych 2600-DSMdz/w3zspMON
1. Specyfika organizacji niedochodowej
• Istota trzeciego sektora
• Definicja organizacji niedochodowej
• Klasyfikacja organizacji niedochodowych
• Specyfika marketingu organizacji niedochodowej (cele, wyzwania, ograniczenia)
• Otoczenie organizacji niedochodowej
2. Narzędzia marketingu organizacji niedochodowej
• Proces zarządzania marketingowego .
• Mieszanka marketingowa w organizacji non- profit
• Specyfika poszczególnych instrumentów poza komunikacyjnych
3. Komunikacja marketingowa w organizacji niedochodowej
• Cele i uwarunkowania komunikacji marketingowej w trzecim sektorze
• Reklama społeczna (uwarunkowania, specyfika, ograniczenia). Analiza wybranych kampanii
• PR w organizacji niedochodowej
• Pozostałe instrumenty promocyjne (ze szczególnym uwzględnieniem, tzw. nowoczesnych form komunikacji)
4. Fundraising
• Źródła pozyskiwania środków na prowadzenie działalności (rodzaje, wymogi formalne, zalety i wady)
• Proces pozyskiwania donacji (przebieg, etapy)
• Efektywne pozyskiwanie środków
• Filantropia Polaków
5. Wolontariat
• Rodzaje i formy wolontariatu
• Proces pozyskiwania, utrzymania (motywowania i nagradzania) wolontariuszy
• Wolontariat w Polsce
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności w organizacji niedochodowych i administracji, ich kluczowych funkcji (operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem) i ich relacji z otoczeniem. (S4_W02)
W zakresie umiejętności:
• Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji niedochodowych i administracji, stosując właściwy dobór źródeł. (S4_U02)
• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową. (S4_U05)
• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (S4_U06)
W zakresie postaw:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji niedochodowych i administracji. (S4_K01)
• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (S4_K02)
• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (S4_K03)
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się będą weryfikowane podczas pisemnego testu zaliczeniowego oraz przygotowania pracy projektowej.
Ocena w 50% oparta na wynikach testu oraz w 50% na pracy projektowej.
Literatura
Podstawowa pozycja:
Limański A., I. Drabik (2002) Marketing w organizacjach non-profit, Difin, Warszawa
Uzupełniające pozycje
Kotler, P. i N.Lee (2008) Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa
Iwankiewicz-Rak, B. (2011) Marketing w organizacjach pozarządowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: