Przedsiębiorczość internetowa 2600-DSMdz/w3zmpPI
Podczas zajęć studenci zostaną zaznajomieni z podstawowymi ekonomicznymi i prawnymi aspektami prowadzenia firmy w Internecie.
W trakcie zajęć zostaną omówione, a także przećwiczone w praktyce następujące zagadnienia:
- dostępne metody oceny serwisów internetowych pod kątem ich wykorzystania i usprawnienia
- modele i rodzaje działalności w Internecie
- tworzenie sklepu internetowego – założenia,
- uwarunkowania tworzenia modelu biznesowego przedsiębiorstw internetowych.
Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy.
Studenci podczas zajęć zostaną podzieleni na grupy i będą uczestniczyli w ocenie istniejących serwisów pod kątem ich interakcji z użytkownikami i wykorzystania tego procesu w praktyce tworzenia nowych witryn i zakładania firm internetowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student/Studentka po zaliczeniu kursu:
w zakresie wiedzy:
● identyfikuje zasady funkcjonowania i podstawowe modele biznesowe małego przedsiębiorstwa w środowisku internetowym (S1_W02)
● wymienia regulacje prawne dotyczące funkcjonowania przedsiębiorczości internetowej (S1_W04)
● rozpoznaje procesy prawne i technologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorczości internetowej (S1_W05)
● identyfikuje zasady tworzenia i rozwoju różnych form prowadzenia działalności gospodarczej (S1_W06)
w zakresie umiejętności:
● diagnozuje problemy prawne, technologiczne i społeczne związane z kluczowymi funkcjami w przedsiębiorczości internetowej (S1_U01)
● interpretuje wpływ metod ocen serwisów internetowych i odpowiedniego modelu biznesowego na funkcjonowanie przedsiębiorczości internetowej (S1_U02)
● projektuje prawidłowo działający serwis internetowy (S1_U03)
● korzysta z dostępnych narzędzi marketingowych do promocji firmy w Internecie (S1_U03)
● analizuje zespołowo zagadnienia dotyczące nietypowych problemów związanych z przedsiębiorczością internetową i prezentuje je na zajęciach (S1_U05)
● współpracuje w zespole wykonując projekty grupowe (S1_U07)
● wspiera innych w procesie przygotowywania projektów grupowych (S1_U08)
w zakresie kompetencji społecznych:
● ocenia zjawiska prawne i technologiczne związane z funkcjonowaniem małego przedsiębiorstwa w środowisku internetowym (S1_K01)
● opracowuje przedsiębiorcze rozwiązania podczas pracy nad projektami grupowymi (S1_K04)
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu wymaga obecności, aktywnego udziału w zajęciach i wykonywanych w grupach projektów oraz ich przedstawienie i przedyskutowanie, a także zaliczenie kolokwium.
Literatura
Literatura podstawowa
Mobilne aspekty technologii informacyjnych, red. W. Chmielarz, Wydawnictwo Naukowe WZ UW, Warszawa, 2016,
W. Chmielarz: Zarządzanie projektami @ rozwój systemów informatycznych zarządzania, Wydawnictwo Naukowe WZ UW, Warszawa, 2013,
W. Szpringer Nowe technologie a sektor finansowy. Fintech jako szansa i zagrożenie POLTEXT, Warszawa, 2017, Blockchain jako innowacja systemowa. Od internetu informacji do internetu wartości. Wyzwania dla sektora finansowego POLTEXT, Warszawa, 2019, Zarządzanie przez algorytmy. Technologia – ekonomia – prawo POLTEXT, Warszawa, 2020, Platformy cyfrowe i gospodarka współdzielenia POLTEXT, Warszawa, 2020,
Literatura uzupełniająca
Smart Industries 5.0. Challenges for Regulation w: The Economics of Sustainable Transformation (A. Szelągowska, A. Pluta-Zaremba Eds.), Routledge, 2021, Platformizacja gospodarki cyfrowej – nowe wyzwania dla regulacji POLTEXT, Warszawa, 2022, Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja POLTEXT, Warszawa, 2022, Metawersum. Nowe wyzwania dla zarządzania w gospodarce cyfrowej POLTEXT, Warszawa, 2023, Sztuczna inteligencja w zarządzaniu. Regulacja a konkurencja POLTEXT, Warszawa, 2024
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: