Zarządzanie międzynarodowe 2600-DSMdz/w3zkZM
Kurs zbudowany jest wokół sześciu modułów, które ułożone są tak, by pomagały odpowiedzieć na główne pytanie badawcze dotyczące zarządzania międzynarodowego. A mianowicie, jakie są źródła sukcesów i porażek przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych.
Tematyka modułów:
1. Globalizacja i przedsiębiorstwo międzynarodowe. Znaczenie dystansu w zarządzaniu międzynarodowym
2. Podstawowe decyzje w procesie umiędzynarodowienia
3. Dylematy adaptacji
4. Praca w zespołach międzynarodowych i wyzwania komunikacji międzykulturowej
5. Łańcuchy wartości korporacji międzynarodowych
6. Wyzwania strategiczne na rynkach międzynarodowych. Źródła sukcesów i porażek korporacji międzynarodowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu przedmiotu student/studentka:
W zakresie wiedzy:
• posługuje się terminologią z obszaru zarządzania korporacją (S2_W01)
• rozpoznaje specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności międzynarodowego przedsiębiorstwa, jego kluczowych funkcji (operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem) i jego relacji z otoczeniem (S2_W02)
• identyfikuje procesy oraz zjawiska globalizacyjne, wpływające na funkcjonowanie przedsiębiorstw międzynarodowych (S2_W05)
W zakresie umiejętności:
• analizuje wpływ różnic kulturowych i dystansu kulturowego na zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym, w tym adaptację. (S2_U02)
• przygotowuje autobiografię językową o posługiwaniu się językiem obcym w środowisku organizacyjnym w którym analizuje kluczowe wyzwania zarządzania korporacjami międzynarodowymi, wykorzystując zaawansowane metody, właściwy dobór źródeł oraz techniki informacyjno-komunikacyjne do diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z ich funkcjonowaniem na rynkach globalnych (S2_U03)
• organizuje pracę własną i zespołu podczas wykonywania zadań związanych z omawianymi studiami przypadków na zajęciach . (S2_U07)
• samodzielnie opracowuje zagadnienie posługiwania się językiem obcym w środowisku korporacyjnym (S2_U8)
W zakresie kompetencji społecznych:
• wspiera otwartość na różnorodność kulturową w korporacjach (S2_K04)
• docenia rolę standardów etycznych i działań promujących rzetelności przejrzystość w relacjach z partnerami międzynarodowymi (S2_K05)
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za
pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas konwersatorium i na koniec podczas zaliczenia konwersatorium (testu) oraz eseju
- Test online (50%)
- Esej (50%)
Łącznie na konwersatorium będzie można zdobyć 100 punktów, których liczba będzie określała końcową ocenę:
0-50 punktów – ocena 2
51-60 punktów – ocena 3
61-70 punktów – ocena 3,5
71-80 punktów – ocena 4
81-90 punktów – ocena 4,5
91-100 punktów – ocena 5
Literatura
Zarządzanie międzynarodowe. Teoria i praktyka. Redakcja naukowa Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska. Wydawnictwo PWN
Materiały na platformie Kampus
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: