Procesy i struktury zarządzania w korporacji 2600-DSMdz/w3zkPSZK
1. Wstęp - rola i znaczenie korporacji we współczesnej gospodarce, korporacja jako pracodawca.
2. Pojęcie corporate governance.
3. Struktury korporacyjne (rola centrali i oddziałów).
4. Planowanie strategiczne.
5. Zarządzanie wynikami (performance management and appraisal).
6. Zarządzanie ludźmi.
7. Zarządzanie technologią.
8. Zarządzanie wiedzą.
9. Zarządzanie komunikacją.
10. Zarządzanie relacjami.
11. Zarządzanie zmianą.
12. Zarządzanie działalnością międzynarodową.
13. Wyzwania etyczne zarządzania korporacją.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
S2_W01; S2_W02
S2_W05; S2_U02
S2_U05; S2_U06
S2_K02; S2_K03
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie terminologię z obszaru zarządzania korporacją w zakresie dyscypliny procesy i struktury zarządzania w korporacji;
• Zna i rozumie specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności korporacji, jej kluczowe funkcji (operacyjną, marketingową, finansową, zarządzania personelem) i jej relacji z otoczeniem;
• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie korporacji.
W zakresie umiejętności:
• Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie korporacji, stosując właściwy dobór źródeł;
• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową;
• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji.
W zakresie postaw:
• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy;
• Gotów jest do przestrzegania zawodowych standardów etycznych.
Kryteria oceniania
Kolokwium (75%); aktywność podczas zajęć, punkty za analizę studiów przypadków (25%).
Literatura
Podstawowa pozycja:
Vallabhaneni, S. R. (2008). Corporate management, governance, and ethics best practices. Hoboken, N.J.: Wiley.
Uzupełniające pozycje:
Szaflarski K. (2020). Wybrane aspekty zarządzania korporacjami. Katowice, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego.
Piotrowski, M. (2016). Procesy biznesowe w praktyce. OnePress: Gliwice.
Ciszewska-Mlinaric M. (red.) (2015), Strategia korporacji, Wolters Kluwer, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: