Marketing internetowy 2600-DSMdz/w3zegMI
Moduł 1: Wprowadzenie do marketingu i marketingu cyfrowego
• Podstawy holistycznego marketingu - Kluczowe różnice między marketingiem tradycyjnym a internetowym
• Transformacja marketingu od produktu do wirtualizacji
• Definicja i znaczenie marketingu cyfrowego
• Trendy i przyszłość marketingu online
Moduł 2:Strategia i Planowanie Kampanii Online
• Tworzenie strategii digital marketingowej
• Analiza rynku i konkurencji (narzędzia: Google Trends, SEMrush)
• Definiowanie grupy docelowej i segmentacja odbiorców
Moduł 3: Personalizacja i hiperpersonalizacja jako podstawa do działań w marketingu internetowym i cyfrowym
• Perspektywa odbiorcy i nadawcy personalizacji
• Narzędzia do personalizacji komunikacji
Moduł 4: Ecosystem rozwiązań technologicznych – MarTech dla Marketing
• Stack technologii marketingowych w przedsiębiorstwie
• Charakterystyka zaplecza technologicznego
• AI w technologii marketingowej
Moduł 5: Strona internetowa – centrum marketingu internetowego
• Optymalizacja stron internetowych
• SEO, SEM
• Google Analitics
Moduł 6: Media społecznościowe
Pojęcie i typy mediów społecznościowych
• Użytkownicy mediów społecznościowych
• Charakterystyka wybranych mediów społecznościowych
• Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu
• Reklama na platformach Facebook, Instagram i LinkedIn
• Trendy w rozwoju mediów społecznościowych
Moduły powiązane:
Moduł 7: Content Marketing - wprowadzenie
Moduł 8: Automatyzacja marketingowa - wprowadzenie
Moduł 9: Data management - wprowadzenie
Moduł 10: AI w marketingu – wprowadzenie
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie terminologię dotycząca marketingu cyfrowego i modele teoretyczne w zakresie zarządzania marketingowego w obszarze cyfrowym (K_W01)
• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące marketingu cyfrowego/internetowego w oparciu o współczesne technologię (K_W02).
• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne rozwijane w przedsiębiorstwie w obszarze marketingu oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do działalności marketingowej (K_W05)
• Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w oparciu o techniki i narzędzia marketingowe (MarTech) (K_W06)
W zakresie umiejętności:
• Potrafi wykorzystać technologie marketingowe oraz teorię marketingu do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem kliento-centrycznej organizacji na rynku (K¬_U01)
• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące marketingu cyfrowego/ internetowego dla marketingu i funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)
• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową (K_U05)
• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06)
W zakresie postaw:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem marketingu cyfrowego na rynku (K_K01)
• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy i kreatywny (K_K02)
• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową cyfrowego/ internetowego (K_K03)
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas ćwiczeń i na koniec podczas zaliczenia konwersatorium (testu).
- 50 pkt Cotygodniowy test – składowa indywidualne
- 50 pkt Studia przypadku - składowa zespołowa
W sumie będzie można zdobyć 100 punktów podczas zajęć, a ich liczba określi końcową ocenę:
- 0-50 punktów – ocena 2
- 51-60 punktów – ocena 3
- 61-70 punktów – ocena 3.5
- 71-80 punktów – ocena 4
- 81-90 punktów – ocena 4.5
- 91-100 punktów – ocena 5
Literatura
Podstawowa pozycja:
Mazurek, G. (red.) (2018). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext.
D. Chaffey F.Ellis -Chadwick Digital Marketing Strategy, implementation and Practice, Pearson
Uzupełniające pozycje:
Królewski, J. i Sala, P. (2016). E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Ph.D. Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan (2021), Marketing 5.0.,6.0 Technologies Next Tech, MT Biznes
V. Kumar , Philip Kotler, Transformative Marketing Combining New Age Technologies and Human Insights (2024), Palgrave Macmillan Cham
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: