Marketing 2600-DSFRdz2M
1. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa
Określenie miejsca (roli) marketingu w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
Definicja marketingu
Zasady orientacji marketingowej
Specyfika marketingu usług finansowych
Inne orientacji prowadzenia działalności gospodarczej
Sekwencja decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie
2. Decyzje strategiczne – STP
Procedura STP
Segmentacja rynku
Wybór rynku docelowego
Różnicowanie i pozycjonowanie oferty
3. Decyzje produktowe
Pojęcie i rodzaje produktu
Tworzenie asortymentu rynkowego
Projektowanie atrybutów produktu indywidualnego
Planowanie nowego produktu
Kształtowanie cyklu życia produkt
4. Decyzje dystrybucyjne
Determinanty i efekty wyboru kanałów dystrybucji
Wyznaczenie liczby kanałów dystrybucji
Ustalenie typu dystrybucji (offline i online)
Określenie długości kanałów dystrybucji
Wyznaczenie szerokości kanału dystrybucji,
5. Decyzje promocyjne
Istota promocji i modele komunikacji
Formy promocji i ich efekty
Formy promocji offline
Formy promocji online
6. Decyzje cenowe
Determinanty decyzji cenowych
Ustalenie ceny podstawowej (kalkulacja kosztowa, kalkulacja marketingowa, boty cenowe)
Formułowanie odchyleń od ceny podstawowej
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie marketingu (K_W01)
• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności marketingowej różnych typów organizacji (K_W02).
• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady i procedury tworzenia i trzymania relacji organizacji z różnymi podmiotami funkcjonującymi w jej otoczeniu (K_W02).
• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do działalności marketingowej (K_W05)
• Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości (K_W06)
W zakresie umiejętności:
• Potrafi wykorzystać teorię marketingu do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K-_U01)
• Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02)
• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)
• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06)
W zakresie postaw:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji na rynku, sektora i całej gospodarki (K_K01)
• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (K_K02)
• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (K_K03)
Kryteria oceniania
Efekty uczenia się będą weryfikowane podczas pisemnego testu zaliczeniowego.
Ocena w 100% oparta na wynikach testu.
Literatura
Podstawowa:
Kotler, P., Keller, K.L. (2020). Marketing, Poznań: Rebis.
Additional:
Kotler, P., Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing: New York: Pearson.
Kolasa, M. (2008). Marketing bankowy, Warszawa: CeDeWu.
Kościszyn, M. (2012), Reklama produktów i usług bankowych – jej perswazyjność i konsekwencje, Warszawa: CedeWu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: